alfa75turbo
Member
Member

pakkingen

zo jul 29, 2007 10:41

Ik ga mijn uitlaatspruitstuk van mijn 75 turbo vervangen met een evo spruitstuk 8) heb inmiddels de pakkingen besteld en binnen. Moet ik nog ergens aan denken voordat ik het spruitstuk vervang? en dan bedoel ik moet ik de pakkingen nog voorbewerken?

Alvast bedankt!

Charles
zonder Alfa geen Ferrari!

Andretti Molletti

RE: pakkingen

zo jul 29, 2007 22:47

Je zou het EVO spruitstuk even op vlakheid moeten controleren.
Evt met een vijl kun je het weer vlak krijgen.
De uitgang van het EVO spruitstuk heeft in het midden een schotje, controleer dat op haarscheurtjes. Je kan een evt scheurtje met een drenmeltje mooi weg slijpen... er ontstaat dan een inhammetje, maar als dat mooi rond eindigt is er minder kans op door scheuren in de toekomst.

alfa75turbo
Member
Member

ma jul 30, 2007 21:21

Dre, bedankt zal gaan controleren. Moet er nog wat met de pakkingen gebeuren? heb wel eens gehoord dat ze in water moeten staan of met olie insmeren?

Charles

Andretti Molletti

ma jul 30, 2007 22:26

uitlaatpakkingen allemaal droog monteren.
Overige pakkingen inclusief koppakking ook.
Ik monteer alleen de distributiedekselpakkingen en de carterpanpakking met ietsjes vloeibare pakking. De standaard inlaatpakking meestal ook, indien er geen blauw randje aanzit.
Enige waar je op moet letten is een teveel aanpakking gebruiken, dat gaat aan de binnenzijde uitpuilen en komt in... de olie, koelvloeistof etc etc...

alfa75turbo
Member
Member

di jul 31, 2007 09:15

Wederom grazie!

Charles

Terug naar “Algemene Technische vragen”