Andretti Molletti

Re: RE: automaat schakelt koud niet goed op

do jul 19, 2007 17:05

............ bla, bla, etc.)
Maar dat van de governor, zou dat misschien ook kunnen?
Als je nou eens zou luisteren :wink:
Dan was ik nu druk aan het meten??????????? :wink:
Zucht.... Eigenwijs BMW volk ook...

Druk meten geeft info omtrent de schakelmomenten..
Had je gereden met een drukmeter dan had je gezien dat de governor zijn werk niet deed...
Druk opzich zegt niets natuurlijk, er moet wat gebeuren bij een bepaalde druk....
Daarnaast zal je vast ook bij ZF meerdere aansluitingen hebben om te meten waardoor de diagnose zo gesteld is met de drukmeter...

Maar fijn dat al je filters en je olie vervangen is, dat je kabels afgesteld zijn etc etc ;)

Je weet nu wat een stall test is, wat een governer doet, en wat de parameters zijn om te schakelen.. prego !

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: automaat schakelt koud niet goed op

do jul 19, 2007 17:59

Als je nou eens zou luisteren :wink:
Dan was ik nu druk aan het meten??????????? :wink:
Zucht.... Eigenwijs BMW volk ook...

Druk meten geeft info omtrent de schakelmomenten..
Had je gereden met een drukmeter dan had je gezien dat de governor zijn werk niet deed...
Druk opzich zegt niets natuurlijk, er moet wat gebeuren bij een bepaalde druk....
Daarnaast zal je vast ook bij ZF meerdere aansluitingen hebben om te meten waardoor de diagnose zo gesteld is met de drukmeter...

Maar fijn dat al je filters en je olie vervangen is, dat je kabels afgesteld zijn etc etc ;)

Je weet nu wat een stall test is, wat een governer doet, en wat de parameters zijn om te schakelen.. prego !
Grazie! :thumbs:

(dat verhaal van drukmeten en zo is me wat te ingewikkeld (geen ZF werkplaatsboek :wink: )......
als ik dan van meerderen -waaronder dè grote man van eur-o-matic- hoor, dat het voor 99% zeker door de governor is.........
en dan ook nog eens zeker weet, waar die zit......
tja dan kan ik eindelijk aan de bak........
Na olie vervangen en filter verschoond te hebben........
Is dat dan zo eigenwijs? :oops: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”