MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

Berlina Speras geluidsindicatie

zo jul 15, 2007 21:25

Situatie omschrijving, van de Berlina de sper as gedemonteerd om deze te monteren onder de Nuova TS. Echter ik twijfel over de conditie van de as. Als de ik de uitgaande as (zowel links als rechts met de hand draai dan klinkt het alsof de lagers aan vervanging toe zijn. Echter aandrijfas gedemonteerd en het lager op de aandrijfas maakt überhaupt niet de indruk versleten te zijn. Verder is het geluid rechts en links hetzelfde. En wat is het geluid, altijd lastig dit te omschrijven, maar een ratelend (gedempt) geluid. Twijfel dus dat als ik de as monteer dit geluid wel eens heel sterk zal worden tijdens het rijden. Iemand een idee of dit hoort of dat dit een specifieke sper ‘sound’ is, of is de sper dusdanig versleten dat dit geluid het gevolg is. Olie afgetapt en zag veel metaal slijtdeeltjes.

Wat te doen, monteren met verse olie en zien wat het wordt, of is er toch iets loos met de as?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Berlina Speras geluidsindicatie

zo jul 15, 2007 21:50

Als je 1 zijde ronddraait draaien je zonnewieltjes (in je diferentieel) ook rond. Deze voel je altijd wel wat. Beetje heel lastig om zo op het handje een as te beoordelen. Het slijpsel kan natuurlijk wel een indicatie zijndat er iets zit aan te komen, maar je ziet dat wel vaker.
Niet voor niets zit er vaak een magneetplug in bakken en assen. Kortom: Met mijn antwoord kun je niet zoveel.. :lol:

Monteren en rijden is de enige diagnose die hout snijdt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”