Volgens mij zit die er dus niet in. Je ECU neemt de functie van het thermocontact over door bij een bepaalde koelvloeistoftemperatuur de fan aan te sturen...Zal dat morgen wel eens proberen . Op het "concurrerende" forum kwam een 164 bezitter met een thermocontact schakelaar (?) Indien aanwezig , waar zit dat ding dan???
Zijn dus echt van die momenten dat je hunkert naar de oude electronica........met m'n wijlen Alfetta had ik nooit dat soort fancy geintjes. Moet er wel bij zeggen dat dit voor het eerst is sinds mei 2004 dat ik wat (bijna) met de 166 3.0V6 heb.....
Heb trouwens ook nog nooit de meter boven de 95 uit zien komen (tempmeter dan wel te verstaan...)
Het gekke is dat met behulp van diagnose-apparatuur uitgelezen wordt dat de ECU mbv de temperatuursensor een temperatuur van 105 graden registreerd. De ECU stuurt de fan met die temperatuur aan @ stand 1...de ecu meet natuurlijk niets.....die krijgt waardes door van de sensor en handeld dan als geprogrammeerd
......maw: ik verdenk heel simpel de temperatuursensor.
gaat die tweede snelheid van de fan wel aan als de motor nog heter wordt (of is dat niet aan raden om uit te testen?)
sensor is zeker door te meten maar kost waarschijnlijk net zoveel tijd en geld als het monteren van een nieuwe
Het gekke is dat met behulp van diagnose-apparatuur uitgelezen wordt dat de ECU mbv de temperatuursensor een temperatuur van 105 graden registreerd. De ECU stuurt de fan met die temperatuur aan @ stand 1...de ecu meet natuurlijk niets.....die krijgt waardes door van de sensor en handeld dan als geprogrammeerd
......maw: ik verdenk heel simpel de temperatuursensor.
gaat die tweede snelheid van de fan wel aan als de motor nog heter wordt (of is dat niet aan raden om uit te testen?)
sensor is zeker door te meten maar kost waarschijnlijk net zoveel tijd en geld als het monteren van een nieuwe
@willem166V6:
ECU = Electronic Control Unit. Het motormanagementsysteem welke oa de ontsteking en inspuiting van de motor regelt, wordt soms ook wel ECU genoemt. Deze 'ECU' stuurt in jouw geval ook de FAN aan...