Leo Veloce
Full Member
Full Member

Benzine leidingen staal & rubber (GTV6)

ma jun 25, 2007 19:04

Graag zou ik uit voorzorg de 2 stalen brandstofleidingen, onder de volle lengte van de bodemplaat door, van mijn GTV willen vervangen omdat zij van buitenaf in elk geval door corrosie aangetast raken.

Omdat originele leidingen op de buik te schrijven zijn, vraag ik mij af of benzineleiding ook van koper kan cq. mag (bijten ze ekaar niet) zijn?
Alternatief lijkt mij ook kunstof, dit is in de nieuwe generatie auto's toch veel gebruikt, maar is het wel zo veilig deze te monteren zoals die bij een GTV6 onder de bodem doorlopen? Ze lijken me toch sowieso minder slagvast?

In geval van kunstof vraag ik mij ook af hoe je dat in de juiste bochten kan vormen en hoe het zit met de overgang naar de normale 8mm benzineslang?

Daarnaast zou ik de dikkere brandstofleidingen vanaf de tank naar de pomp willen vervangen. Die is nog origineel en omdat deze omvlochten is niet aan te zien in wat voor staat. Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?

Alle tips zijn welkom, Leo

Andretti Molletti

RE: Benzine leidingen staal & rubber (GTV6)

ma jun 25, 2007 19:58

Ik heb onder de dreeser 8mm koperleiding, is één maat groter dan remleiding en te krijgen op rol, per meter. No problem voor APK oid.

Leo Veloce
Full Member
Full Member

RE: Benzine leidingen staal & rubber (GTV6)

ma jun 25, 2007 22:52

Andretti, bedankt voor je tip. Ik begrijp dat koper i.c.m. benzine geen probleem hoeft te zijn? Heb je ook nog een kraagje of iets dergelijks aan de uiteinden kunnen maken of rubberslang gewoon op "gladde" uiteinden afgeklemd?

Toch ben ik om veiligheidsoverwegingen ook nog wel benieuwd naar ervaringen met kunstof van deze of gene. Dit omdat ik op twee benen hink wat veiligheid betreft. Want zou binnendoor laten lopen vaker een gevaar op kunnen leveren dan buiten de vloerpan (lees: inzittenden) om? Je zit dan letterlijk zonder brandschot op/bij een eventuele ontstekingsbron.
Of is binnenom juist veiliger daar de vloerpan de leiding dan extra bescherming biedt bij een eventuele aanrijding?

Nog afgezien natuurlijk van eventuele moeilijkheid om kunstof leiding aan 8mm rubberslang te kunnen "knopen" (wat mij aan mijn AX Sportje van ooit doet denken, brandstoffilter zat zonder 13mm klemmetjes o.i.d. gewoon middels 2 korte stukjes 8mm rubberslang gebruikt als mofjes over de hard kunstof leiding, fabrieks-af. Lage druk circuit-gedeelte dat wel).

Terug naar “Algemene Technische vragen”