Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Wat is de correcte weerstand van een achterruitverwarming?

di jun 05, 2007 23:39

In het verlengde van dit draadje:
GEZOCHT: achterruit Alfetta coupé

Wie heeft het verlossende antwoord op bovenstaande vraag :?: Of is er geen standaard (bereik) voor de weerstandswaarde van een goed werkende of nieuwe achterruitverwarming aan te geven :?:

Iemand in de zaal :idea: Alle hulp is welkom, gezien het feit dat het hoogst waarschijnlijk op een gebruikte ruit uit gaat komen.

Leo

Andretti Molletti

RE: Wat is de correcte weerstand van een achterruitverwarmin

di jun 05, 2007 23:41

Iets meer dan één Ohm... maar wat wil je ermee?
Bepalen of alle draden goed zijn? Dat zal latsig zijn omdat je ongeveer 10 draden hebt en dat is 0,1 Ohm per draad en zo nauwkeurig is je meter niet.
Je moet per draad gaan meten of hij goed is!

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Re: RE: Wat is de correcte weerstand van een achterruitverwa

di jun 05, 2007 23:51

Okay, dat is duidelijk iets waar ik mee kan. Behalve dan dat mijn multimeter inderdaad niet van die kwaliteit is dat hij die kleine waarde kan pakken.

In elk geval bedankt voor de info Andretti, want tot nog toe heb ik slechts op de klemmen gemeten om de coating te ontzien. Verkeerd uitgangspunt dus als je wilt controleren of alle draden wel werken.
Ik begrijp in elk geval dat de weerstand nagenoeg niets moet zijn en dat als je een weerstand hebt van meer dan pak hem beet 2, 3 Ohm in totaal (op de klemmen gemeten) er gevoegelijk vanuit kan gaan dat die weinig tot niets zal doen :?:

Ik wil trouwens de ruit vervangen omdat ik het onderhand zat ben dat die dicht slaat zodra je een stad in rijdt (meestal op vakantie in een onbekende omgeveving en dan is het toch wel prettig te weten wat er achter je allemaal gebeurd).

Nu nog een nauwkeurigere Ohm-meter zien te versieren.

Terug naar “Algemene Technische vragen”