Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Olie temp. meter in bouwen ?

za nov 04, 2006 21:55

Bij mijn 75 TB was de olietemp normaal gesproken rond de 90 graden, en bij lekker sporten liep die op naar 110 graden

sensor zat achterin het carter geschroefd trouwens :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Andretti Molletti

Re: RE: Olie temp. meter in bouwen ?

za nov 04, 2006 22:06

Bij mijn 75 TB was de olietemp normaal gesproken rond de 90 graden, en bij lekker sporten liep die op naar 110 graden

sensor zat achterin het carter geschroefd trouwens :wink:
Ja daar heb je dus niks aan want die 75T heeft standaard een oliokoeler ;)
Wat is nu de temp van je olio naar je lagers?

DutchPlayer

zo nov 05, 2006 18:22

Je hebt ook van die adapter ringen die je tussen je oliefilter zet. In de adapter ring zitten dan gaten waar je de sensoren in draaien.

Kijk eens bij Conrad, http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... results=10

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: Olie temp. meter in bouwen ?

za jun 02, 2007 12:50

Wat wil je nou weten?
De temp van de olio in je carter die gezien de grote plas daar altijd koeler is dan de motorolio in de kanalen.
Of wil je de temp weten van de olio die door je motor loopt? Wat voor zin heeft een oliekoeler?
Dus meet je olio temp in de drukzijde na de oliopomp en voordat deze de motor ingaat.. indien een oliokoeler geplaatst is NA de oliokoeler.
meten van carterpan of andere niet genoemde plekken is zinloos.
Straatmotor: MAX. 80 graden wordt vaak niet meer dan 50-60...
Racemotoren OOK 80 - 90 graden, anders klopt er iets niet..
130 > is heftig problematisch.. je moet dan al een volsyntheet hebben wil je motor langer dan 12 rondjes draaien... ;)
Even een oud topic opgegraven.

Even verder op de info hiervan Andretti.

Ik ben op zoek naar een olietemperatuurmetertje, alleen ik kan er alleen maar vinden die een bereik hebben van 60 t/m 160 graden. Nu lijkt me dat een beetje overdreven en het gebied wat je waarschijnlijk gebruikt is klein verschaald. Ik ga ervanuit dat de olietemperatuur bij warme straatmotor de koelwatertemperatuur niet snel zal verschrijden. Of zit ik er nu langs????

Weet iemand van olietemperatuurmetertjes te koop met een bereik zo ongeveer tussen de 40 en 120 ofzo??? Die kom ik alleen tegen als watertemperatuurmeter, dat kan natuurlijk ook alleen dan klopt het icoontje niet :wink: .

Zijn er mensen met zo'n equus olietemperatuurmeter ingebouwd (60-160) graden???? En wat geeft die zoal aan, als de sensor in het motorblok geschroeft zit??

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

MR Angel
Junior Member
Junior Member

za jun 02, 2007 16:41

In m'n 33 zat er vroeger 1 van VDO, deze kwam toen uit een modellijn bedoeld voor boten waardoor er redelijk wat keuze was tussen verschillende schaalindelingen. Wellicht dat je hier wat aan hebt, is iig 1 van 40 tm 120.

http://www.dewatersportwinkel.nl/VDO-Me ... eters-VDO/

Mvg

Joost

Terug naar “Algemene Technische vragen”