Neelis
Advanced Member
Advanced Member

Bedrading eindversterker wegwerken in Alfa 33

do mei 24, 2007 13:04

Ik moet van m'n accu twee kabels van 15mm dik naar m'n kofferbak krijgen. Dat doe ik het liefst uit het zicht, maar waar werk ik die weg. Kan ik makkelijk de vloerbedekking loskrijgen, zijn er andere manieren om dit netjes voor elkaar te krijgen? Ik heb al wel twee manieren bedacht, maar dat wordt niet echt netjes. Wie heeft er tips?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Bedrading eindversterker wegwerken in Alfa 33

do mei 24, 2007 13:39

strip losschoreven bij je deuren, dan kan je zo onder de vloermat door.

je begint bij een rubber los te trekken in je schotbord, dan kom je achter je dashboard kastje uit, dan langs de zijkant onder je vloermat leggen.
Ook even opletten bij je gordel dat hij er achter ligt, dan kom je bij je achterbank uit, die even losmaken en je kan de kabel eronder leggen en je bent in de achterbak...

makkie dus, wel op letten dat je spanning niet naast je signaal komt te liggen, die moet je dus aan de andere kant inbouwen :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Speeder

Re: RE: Bedrading eindversterker wegwerken in Alfa 33

do mei 24, 2007 14:09

strip losschoreven bij je deuren, dan kan je zo onder de vloermat door.

je begint bij een rubber los te trekken in je schotbord, dan kom je achter je dashboard kastje uit, dan langs de zijkant onder je vloermat leggen.
Ook even opletten bij je gordel dat hij er achter ligt, dan kom je bij je achterbank uit, die even losmaken en je kan de kabel eronder leggen en je bent in de achterbak...

makkie dus, wel op letten dat je spanning niet naast je signaal komt te liggen, die moet je dus aan de andere kant inbouwen :wink:
Precies zo! De signaalkabel (tulp) kan je eventueel ook door het midden laten lopen. Dus bij je radio naar beneden en onder het middenconsole en vloermat langs naar achteren...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

do mei 24, 2007 16:30

Ok, bedankt voor de tip. Ik zal is kijken of ik het een beetje loskrijg, je tips klinken iig goed. Dat je het signaal en de stroomkabels apart moet houden weet ik. Ik laat nog weten of het gelukt is!

djmcrandy

do mei 24, 2007 20:01

hee, nog een paar tips,

heb zelf ook 2 dikke voedings kabels liggen naar achter, 1X 1000RMS subversterker en 1X 4X110RMS speakers versterker.

-zorg dat je de signaalkabels (tulp) ver vanaf je voeding heb lopen voor het tegen gaan van het fluitgeluid als je de versterkersaanheb en je motor heb draaien als je gas geef (dynamo windingen)

-voor 2 versterkers zal ik 2 aparte min kabels aansluiten op je chasis niet doorlussen van de ene naar de andere versterker i.v.b. met loshangende koperdraadjes (korsluiting, omdat de aansluitingen van - en + vaak dicht naast elkaar zitten)

-kijk even of je radio uitgaat als je je contact uit doen, ik heb zelf een keer gehad dat je radio op still staat en je stap uit je auto vervolgens word je accu leegetrokken.

ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Speeder

do mei 24, 2007 20:34

De 33 heeft trouwens origineel geen geschakelde plus achter het 'radio-vakje' liggen. Ik heb zelf bedrading getrokken vanaf de accu naar de radio (plus en min). Je kan hem ook gewoon ergens bij aan 'knippen'...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 24, 2007 23:14

Ik heb zelf bedrading getrokken vanaf de accu naar de radio (plus en min).
toch wel gezekerd hoop ik zo?

versterker kan je aansturen met de blauwe draad van je radio (dat zeg ik even uit mijn hoofd), vroeger gebruikte ik zelfs de antenne draad ervoor...
:wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Speeder

do mei 24, 2007 23:27

toch wel gezekerd hoop ik zo?
Uiteraard ;) Ik heb een extra zekeringhouder geinstalleerd onder (achter) het dashboardkastje...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

do mei 24, 2007 23:35

Tis gelukt om de voedinskabels netjes weg te werken, ben er erg blij mee :) Voor de rest weet ik wel hoe de boel aangesloten moet worden, bedankt voor jullie hulp!

Speeder

do mei 24, 2007 23:37

Tis gelukt om de voedinskabels netjes weg te werken, ben er erg blij mee :) Voor de rest weet ik wel hoe de boel aangesloten moet worden, bedankt voor jullie hulp!
Mooi werk ;) Je maakt er toch hopelijk geen sjonnie 2x 10.000 watt rijdende disco van he ? :roll:

tahir

do mei 24, 2007 23:46

nu is het inderdaad de blauwe remote kabel achter je radio die je versterker aanstuurd,wanneer je de radio aanzet krijgt de versterker een signaal en schakeld die aan en weer uit als je de radio op off zet,ik heb eens een oude pioneer versterker gehad die je via de kabels van de achterboxen kon aansturen,de remotekabel is later bijgekomen achter de radio"s dacht ik

ik heb nu achter een kicker 150watt rms sub en een kenwood versterker van ongeveer 175 watt rms,is meer dan zat kwa geluid voor mij

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 25, 2007 14:12

Mooi werk ;) Je maakt er toch hopelijk geen sjonnie 2x 10.000 watt rijdende disco van he ? :roll:
Ik zat eigelijk te denken aan 4 x 10.000 watt met een 15.000 watt sub, moet ik nog even voor sparen ;)
De versterker die ik nu heb, geef volgens de behuizing 4x190 watt, maar dat zal wel het piekvermogen zijn bij 2 ohm. M'n collega (electronica mensen) zeggen dat er ruim 4 x 50 watt uit zal komen bij 4 ohm, het klinkt niet veel, maar als het 50 ECHTE watts zijn, kan het een hoop geluid produceren. Een electronica-collega heeft de versterker aangepast, de voeding is nu een stuk stabieler wat zorgt voor meer vermogen en voornamelijk strakker laag/sub.

Geluid is wel een sterk punt van me, het is namelijk m'n baan op het moment (3 dagen in de week). Ik werk bij een pro-audio zaak in Hilversum.
Het geluid in m'n auto hoeft niet knetterhard te gaan, maar het moet strak klinken, uitgebalanceerd en diepgang hebben. Naast de versterker die ik nu heb, komt er nog een losse bij voor m'n sub en dan is het wel genoeg, wil er niet aan te veel geld aan uitgeven, want ik heb nog andere plannen met m'n 33. Zal is een foto'tje plaatsen als alles ingebouwd is.

AlfaTony
Guru
Guru

vr mei 25, 2007 14:16

Kijk ook eens op www.showyoursound.nl

Klik bij Installs op Sound Quality.

Hier kun je zoeken op Merk Audio+Auto.

Succes
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Speeder

vr mei 25, 2007 14:55

Ik zat eigelijk te denken aan 4 x 10.000 watt met een 15.000 watt sub, moet ik nog even voor sparen ;)
De versterker die ik nu heb, geef volgens de behuizing 4x190 watt, maar dat zal wel het piekvermogen zijn bij 2 ohm. M'n collega (electronica mensen) zeggen dat er ruim 4 x 50 watt uit zal komen bij 4 ohm, het klinkt niet veel, maar als het 50 ECHTE watts zijn, kan het een hoop geluid produceren. Een electronica-collega heeft de versterker aangepast, de voeding is nu een stuk stabieler wat zorgt voor meer vermogen en voornamelijk strakker laag/sub.

Geluid is wel een sterk punt van me, het is namelijk m'n baan op het moment (3 dagen in de week). Ik werk bij een pro-audio zaak in Hilversum.
Het geluid in m'n auto hoeft niet knetterhard te gaan, maar het moet strak klinken, uitgebalanceerd en diepgang hebben. Naast de versterker die ik nu heb, komt er nog een losse bij voor m'n sub en dan is het wel genoeg, wil er niet aan te veel geld aan uitgeven, want ik heb nog andere plannen met m'n 33. Zal is een foto'tje plaatsen als alles ingebouwd is.
Als ik het zo lees zitten wij wel aardig op 1 lijn. Ik heb een Hifonics 4 kanaals versterker met daarop 2 Audiobahn hoedenplankspeakers en een Phoenix Gold subwoofer. Ik stuur het aan met een vrij simpele Kenwood headunit...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 25, 2007 21:38

Leuke spulletjes heb je dan in je auto :) Heb je er misschien wat foto's van? Ben wel benieuwd.

En showyoursound.nl ben ik al lid van, sta er ook al tussen met m'n Alfa 33 audio install.

Terug naar “Algemene Technische vragen”