DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:24

Ik dacht mbv zelf gemaak tooltje ff in m'n eentje de remvlst van m'n 75TS te verversen maar om de een of andere reden lukt het niet. Ik deed remvlst vervangen eerst altijd met z'n tweeen (een pedaal in trappen en de ander de ontluchtingsnippel open/dicht draaien) maar dat is z'on gedoe en je moet met z'n tweeen zijn.
Ik heb dus een lucht aansluyiting gemaakt op de losse dop van een remvlstreservoir dat ik toch nog had liggen. Hiermee kan je een klein beetje overdruk op je remvlstreservoir zetten, vervlogens hoef je alleen nog maar de ontluchtingsnippels een voor open te draaien en op te letten dat het peil in je vlstreservoir niet te laag word. Kind kan de was doen zou je denken. Maar om de of andere reden komt er toch lucht mee. De overdruk die ik heb gebruikt is echt minimaal, max ca 0.5 bar vermoedelijk minder. De manometer op de reduceer van de compressor geeft het niet eens aan. Vlstpeil in remvlstvaatje is ook niet onder 3/4 geweest.
Toch blijft er lucht mee komen. Heb er in totaal 1liter remvlst door gejaagd en steeds lucht.
Iemand een idee er verkeerd gaat? Het enige wat ik kan verzinnen is de overdruk nog lager maken. Iemand nog andere suggesties???

BVD,

DJ

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:31

0.5 bar is niet hoog. "Easybleed"" werkt op dik 1 bar en dat gaat prima. Misschien is je druk wel te laag. :wink: Probeer het eerst eens met 1- 1.2 bar. Niet hoger anders blaas je je reservoirtje op.....

Koop anders bij de automaterialenzaak een easybleed,(Goedkoopst) of een ontluchter die op vacuum werkt (Ca 60 Euro) Bij de laatste heb je wel een compressor nodig die min 8 bar levert.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:36

@arjen algra: dat risico van reservoir op blazen had ik al aan gedacht, leuk voor je lak zón ontplofend remvlst reservoir...............
Een goede compressor heb ik dus wellicht eens zón vacuumsysteem aanschaffen.
Toch zou m'n eigen overdruksysteem moeten werken mijns inziens. Kan het niet uitstaan dat het fout gaat. Ik snap ook niet waarom het fout gaat. En dat kan ik niet uitstaan!!!!!!

Mzzl,

DJ

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:41

Voer dan eerst je druk eens op tot 1-1.2 bar, waarschijnlijk werkt het dan wel.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:44

@arjen algra: morgen of na het weekend zal ik het proberen, de remvlst is op en mijn goede zin ttrouwens ook........

mzzl,

dj

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 22:49

@arjen algra: ik snap trouwens niet hoe meer overdruk beter zou kunnen werken dan minder. Maar ik ga het wel proberen.

Mzzl,

DJ

BTW, iemand anders nog suggesties??

Andretti Molletti

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 23:30

Tyrap om je reservoir en hfdremcilinder... dan plasticzak erom ..
Inderdaad 1,5-2 bar erop en dan moet het lukken... bij te weinig druk komt er lucht mee door de onluchtschroefschroefdraad...mooi woord!

Succes

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 23:36

@Andretti: aha dus bij te weinig lucht krijg je ejector effect op de draad van de ontluctingsnippel. Zoals al gezegd zodra de remvlstvoorraad weer op peil is gaan we verse goede zin opnieuw beginnen met 1 bar ofzo.
Maar in princiepe zou de lucht die je via de ontluchtingsnippelschroefdraad aanzuigt toch niet in systeem terecht moeten kunnen komen?!

Mzzl,

DJ

Andretti Molletti

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

do mar 24, 2005 23:40

Die lucht komt er ook niet in maar ik denk dat je stroomsnelheid te langzaam is om het lucht eruit te krijgen...?

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

vr mar 25, 2005 08:19

DJ anders pb je maar even, dan kom ik wel even je rempedaal intrappen. i know the drill.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

vr mar 25, 2005 13:00

@woody: heel vriendelijk aanbod maar de auto staat in De Krim (omgeving Hoogeveen) bij m'n ouders. Daar sleutel ik. Mischien toch wat ver weg?? Ik heb het ooit met m'n oude gtv binnen 1 1/2 uur gedaan maar waren ze nog niet zo fanatiek op snelheid aan het controleren..............
Maar vandaag komen m'n ouders weer thuis en m'n vader is ook goed in "op bevel" rempedaal intrappen.
M'n remvlst is trouwens ook nog steeds op dus dat moeten ik toch eerst ff halen.

Mzzl,

DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

vr mar 25, 2005 13:03

@Andretti: als de stroomsnelheid te laag is zou er toch geen 1ltr remvlst door het systeem zijn gegaan. Er komen trouwens heel veel luchtbelletjes uit de ontluchtingsnippel en ik denk dat jij gelijk hegt dat die er via de schroefdraad inkomen.
Maar als ik weer remvlst heb ga ik het gewoon met meer druk proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Alvast bedankt,

DJ

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

za mar 26, 2005 10:23

@woody: heel vriendelijk aanbod maar de auto staat in De Krim (omgeving Hoogeveen) bij m'n ouders. Daar sleutel ik. Mischien toch wat ver weg?? Ik heb het ooit met m'n oude gtv binnen 1 1/2 uur gedaan maar waren ze nog niet zo fanatiek op snelheid aan het controleren..............
Maar vandaag komen m'n ouders weer thuis en m'n vader is ook goed in "op bevel" rempedaal intrappen.
M'n remvlst is trouwens ook nog steeds op dus dat moeten ik toch eerst ff halen.

Mzzl,

DJ
Misleidend die woonplaatsen :shock:
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

za mar 26, 2005 10:25

@woody: heel vriendelijk aanbod maar de auto staat in De Krim (omgeving Hoogeveen) bij m'n ouders. Daar sleutel ik. Mischien toch wat ver weg?? Ik heb het ooit met m'n oude gtv binnen 1 1/2 uur gedaan maar waren ze nog niet zo fanatiek op snelheid aan het controleren..............
Maar vandaag komen m'n ouders weer thuis en m'n vader is ook goed in "op bevel" rempedaal intrappen.
M'n remvlst is trouwens ook nog steeds op dus dat moeten ik toch eerst ff halen.

Mzzl,

DJ
Misleidend die woonplaatsen :shock:
Ja, de Krim, daar hebben de Engelsen toch nog tegen de Russen gevochten ? Nooit geweten dat het in Hoogeveen lag. :roll:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remmen ontluchten 75TS, gaat voor geen meter!!

za mar 26, 2005 22:37

@Maarten: om precies te zijn heeft NL 3 krimmen, 1 op texel (en dat heeft wat met jouw russen te maken) 1 op de verluwe en dus 1 op de grens van drenthe en overijssel. En de laatste is waar ik altijd sleutel bij m'n ouders en waar een gedeelte van m'n "magazijn" is.
@Woody: mischien moeten we eens aan jorix vragen om een scheiding te maken dus woonplaatse en werkplaats........ (alfa werkplaats wel te verstaan)

Mzzl,

DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”