dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Versprongen distributieriem?

ma mar 12, 2007 22:21

inderdaad een 4 AGE. 1600 16 kleppertje

Maar dibro's vriendin heeft een 89 er MR2 en in dat jaar kwam ook dat mini ferrari model uit. Die heb je ook met 2000 cc en zelfs met turbo. Ik weet niet welk model ze heeft ( d'r auto dan :wink: )
De 1600 cc oerversie: iets van 120 pk uit een middenmotor in een rwd bakkie van 1020 kilo met zonder bagageruimte en 2 ruiten waar normaal het dak zit 8)
Vanaf morgen: de leen-auto van de garage, vermoedelijk een '87 vw jetta 1100 ofzo... met kofferbak: zet me wel aan het denken :-k :wink:
It's not easy, being green (kermit)

patje1100
Guru
Guru

RE: Versprongen distributieriem?

ma mar 12, 2007 22:29

Daar kunnen wel 6 kratjes bier in .. :wink: Zette dat je aan het denken ? :lol:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 12, 2007 22:33

:whistle:

:jumping:

Dinky Boy
Miniaturista

ma mar 12, 2007 23:00

Mij maar al te bekend verschijnsel, zo'n verspringende riem. Gebeurde bij m'n 127 1050 steeds bij 't starten. Moest kleppendeksel lichten om 'm weer op tijd te zetten (klepstand passend bij stand verdeler), zo ver was-ie verlopen, met de strobo zag ik allang geen merkteken meer. En daarna aanduwen :lol: . Later riem opgespannen, probleem verholpen.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 13, 2007 00:01

Hier nog een Japanner waarbij het gelukt is om de riem te laten verspringen. Ook niet zo gek als meneer de dealer een boutje los laat rondslingeren in de kap van de distributieriem :evil: Gelukkig ook een non-interference motor (of iig niet genoeg interference om schade te scoren bij een paar tandjes verkeerd). Wel de fraaie score van 7 gaten in de distriebutieriem...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

GiuliaReis
Full Member
Full Member

di mar 13, 2007 06:47

Mij maar al te bekend verschijnsel, zo'n verspringende riem. Gebeurde bij m'n 127 1050 steeds bij 't starten. Moest kleppendeksel lichten om 'm weer op tijd te zetten (klepstand passend bij stand verdeler), zo ver was-ie verlopen, met de strobo zag ik allang geen merkteken meer. En daarna aanduwen :lol: . Later riem opgespannen, probleem verholpen.
Fiat 127 1050 heeft een duplex ketting, leuke karretjes trouwens. Zou er zo een weer willen 8) Reden in Brazilie op alcohol, bij mij op gas.

GTV
Guru
Guru

di mar 13, 2007 09:39

Fiat 127 1050 heeft een duplex ketting, leuke karretjes trouwens. Zou er zo een weer willen 8) Reden in Brazilie op alcohol, bij mij op gas.
Not [-X een 1050 heeft n' riem een 900 heeft ketting

Huib
Guru
Guru

di mar 13, 2007 18:03

Non-interference heet dat geloof ik, zo'n blok. Hadden ze bij Fiat ook weleens wat beter over kunnen nadenken :wink:
Meestal is non-interference synoniem voor een lage compressieverhouding, en dus een blok waarbij de prestaties en rendement niet de hoogste prioriteit gehad hebben. Dat wil je dan weer niet in je Fiat...
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

GiuliaReis
Full Member
Full Member

di mar 13, 2007 22:18

Not [-X een 1050 heeft n' riem een 900 heeft ketting
Je hebt gelijk :oops:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 13, 2007 23:34

Vanaf morgen: de leen-auto van de garage, vermoedelijk een '87 vw jetta 1100 ofzo... met kofferbak: zet me wel aan het denken :-k :wink:
Het is een '88 glof geworden qua leenauto, alfa-rood (dús roze), mét rrrroest...., véél roest.

Ik heb zo m'n twijfels over de (vak)garage: het eerste wat ze dachten was dat het aan de bougies kon liggen :? ... Die zitten er nét anderhalve maand in en zitten vast maar goed... Ze bestelden nieuwe (halve dag wachten) en guess what: 8) :evil:
Nu willen ze de kop gaan lichten om naar de kleppen te kijken, terwijl ik nog steeds het idee heb dat het best wel zin heeft om eens een blik op de db-riem te werpen... Om die op tijd te zetten/te controleren of die op tijd staat, dat is toch niet echt de moeite voor een techneut :?: :?: :?:

Furrikain
Full Member
Full Member

di mar 13, 2007 23:58

inderdaad een 4 AGE. 1600 16 kleppertje

Maar dibro's vriendin heeft een 89 er MR2 en in dat jaar kwam ook dat mini ferrari model uit. Die heb je ook met 2000 cc en zelfs met turbo. Ik weet niet welk model ze heeft ( d'r auto dan :wink: )

By the way... er stond hier een paar weken geleden nog een corolla met 4AGE blokje op de sloop

Maar wat Dre al zegt.. eerst de diagnose stellen
Even off topic: die sloop 'rolla, was dat een coupe? Ik ben namelijk al een EEUWIGHEID op zoek naar een 4AGE AE86 corolla coupe, indien ja, mag je me altijd wat meer info PB-en :mrgreen: (en nu allemaal doen alsof ik dat niet getypt heb aub, leve alfa ;))

En wat kromme kleppen betreft, ik dacht dat de 4AGE idd een non-interference motor is. Op http://www.aeu86.org/ kunnen ze je allicht wat meer info geven. Een nog betere site is http://www.club4ag.com/, maar helaas ligt hun forum nog tot het eind van de maand plat. Het zijn trouwens corolla-sites, maar in die hokken zat ook gewoon een 4AGE ;)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 14, 2007 01:01

Ik heb zo m'n twijfels over de (vak)garage: het eerste wat ze dachten was dat het aan de bougies kon liggen :? ... Die zitten er nét anderhalve maand in en zitten vast maar goed... Ze bestelden nieuwe (halve dag wachten) en guess what: 8) :evil:
Nu willen ze de kop gaan lichten om naar de kleppen te kijken, terwijl ik nog steeds het idee heb dat het best wel zin heeft om eens een blik op de db-riem te werpen... Om die op tijd te zetten/te controleren of die op tijd staat, dat is toch niet echt de moeite voor een techneut :?: :?: :?:
Heel simpel: jij belt op met die opdracht dat ze naar de distributie moeten kijken - en niet nodeloos de kop te lichten - LEES: jouw portofeuille...
Na de bougie diagnose - en jouw verhaal over geen rook of geen olie en koelvloeistof bijelkaar is het volkomen onnodig dat met dit wil....
First things first....

Sommige garages ook :-({|=
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 14, 2007 09:13

Heb ze net even gebelt... kop was er al af, koppakking tussen cil. 2 en 3 was kapot vandaar het tikken (was ws lucht/mengsel van de ene cil. naar de andere), daar zitten blijkbaar geen koelwaterkanalen (vandaar niet wit roken) en nu willen ze ook klepsteelrubbers vervangen.
Het mag wat kosten :evil:

Maar het verhaal van de garage klinkt wel plausibel... we zullen zien & bedankt weer, allen :!:

GTV
Guru
Guru

wo mar 14, 2007 09:58

Kleprubbers kosten je de ''kop'' niet, ik doe ze ook altijd vervangen als de kop ernaast ligt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”