Gisteren ben ik bezig geweest met het demonteren van de cilinderbussen uit een Nord-blok.
Wat me opviel was dat ze erg vast zaten.
Is dit gebruikelijk of is er speciaal gereedschap om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator
In een V6 passen ze ook altijd heel nauw is mijn ervaring. Het lijkt wel alsof ze dan bij wijze van spreken 0,0001% scheef zitten waardoor ze nog eens extra klemmen. Een heel klein beetje heen en weer proberen te bewegen terwijl ik probeer de bus omhoog te trekken helpt bij mij altijd wel, maar of dat de officële manier is weet ik zo niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?
Dit stuk past onderin de cilinderbus , in het centrale gat komt een draadstang die door de bus loopt en aan de bovenkant van het blok wordt deze bevestigd in een soort brug ( niet direct kunnen vinden ) dmv. moeren .
Door de moer aan te draaien licht je de bus .
Voor verschillende cilinderinhouden heb je verschillende onderstukken nodig ( andere boring ! )
Dit is zelfgemaakt gereedschap specifiek voor deze toepassing .
Hoogstwaarschijnlijk bestaat er een AR tool voor ook alhoewel ik het persoonlijk nooit heb gezien .
Er is geen speciale alfa Tool. Dit werkt inderdaad goed zeker als je ze wilt hergebruiken. Ik gebruik meestal een oude bus (zelfde maat) die ingeslepen is. en dan voorzichtig tikken langs de onderkant.