J.M. Schreuders

Stuurslot vervangen

zo mar 04, 2007 18:28

Ik heb een Alfa Romea 1.9 TD van dec 1996
Nu is de sleutel afgebroken en zit in het stuurslot met het stuurwiel vergrendeld ik kan dit met geen mogelijkheid los krijgen en ook het stuk sleutel er niet uitkrijgen. Ook starten met het restant stuk sleutel kan niet omdat het slot niet in beweging is te krijgen.
Wie weet een oplosssing of wie kan me helpen.[/b]

164 Q4

RE: Stuurslot vervangen

zo mar 04, 2007 19:51

Dus de sleutel staat nog in de stand dat hij eruit moet willen? Misschien met een zaagje (uit een figuurzaag) hem eruit trekken of de harde methode: met een multispotter een ring op het sleutelrestand zetten en 'm met een slagtrekker eruit halen (maar dat laatste heb jezeker niet? :wink: ).

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mar 04, 2007 20:25

Zit een breekbout , kun je losdraaien em dan haal je t slot eruit.
CMVA

J.M. Schreuders

Re: RE: Stuurslot vervangen

zo mar 04, 2007 21:32

Zit een breekbout , kun je losdraaien em dan haal je t slot eruit.
CMVA
Die breekbout heb ik wel zien zitten maar daar kan je met geen mogelijkheid bij of moet ik dat van een andere kant benaderen?
Ik heb nu het onderste kunsstof weggehaald en dan kan je de breekbout wel aanraken met een schroevedraaier of iets anders maar niet draaien .

J.M. Schreuders

zo mar 04, 2007 21:34

Dus de sleutel staat nog in de stand dat hij eruit moet willen? Misschien met een zaagje (uit een figuurzaag) hem eruit trekken of de harde methode: met een multispotter een ring op het sleutelrestand zetten en 'm met een slagtrekker eruit halen (maar dat laatste heb jezeker niet? :wink: ).
Ik weet niet wat een multispotter is ? Met een afgebroken paperclip lukt het in elk geval niet.

164 Q4

zo mar 04, 2007 22:17

Ik weet niet wat een multispotter is ? Met een afgebroken paperclip lukt het in elk geval niet.
Met een paperclip kun je ook niet echt grip krijgen, vandaar een figuurzaagje die dus scherpe weerhaakje heeft. Een multispotter is een soort puntlasapparaat.

Ik neem trouwens aan dat het slot ook nog goed is en het probleem alleen de sleutel is die er nog in zit?

J.M. Schreuders

ma mar 05, 2007 16:02

Met een paperclip kun je ook niet echt grip krijgen, vandaar een figuurzaagje die dus scherpe weerhaakje heeft. Een multispotter is een soort puntlasapparaat.

Ik neem trouwens aan dat het slot ook nog goed is en het probleem alleen de sleutel is die er nog in zit?
Bedankt allemaal voor de tips het is me als volgt gelukt. Met een vijltje heb ik een sleuf in de breekbouten gevijld toen ik deze vrij gemakkelijk verwijderen.Het slot is toen uitgeboord en een ander gebruikt slot erin gezet. De code heb ik omzeild door het restant van de sleutel in de magneet band te plakken.

J.M. Schreuders

ma mar 05, 2007 16:29

Bedankt allemaal voor de tips het is me als volgt gelukt. Met een vijltje heb ik een sleuf in de breekbouten gevijld toen ik deze vrij gemakkelijk verwijderen.Het slot is toen uitgeboord en een ander gebruikt slot erin gezet. De code heb ik omzeild door het restant van de sleutel in de magneet band te plakken.
Is het bezwaarlijk als het lampje van m'n airbag blijft branden?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 05, 2007 17:16

Als het airbag lampje blijft branden dan zal bijna op zeker die functie NIET werkend zijn.... :cry:

Voorts heb je wat meer interieurverlichting 's avonds... :wink:
Hoogstwaarschijnlijk heb je iets geraakt richting stuur op je stuurhuiswerkzaamheden? bedrading? Losgetrokken van de unit?
(tenminste als het gekomen is sinds jij je contactslot hebt gerepareerd) :-k
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”