Graag juliie mening....of opmerkingen
Thanx Roel

Goed onthouden van 2 dagen geledenWat ik zou doen is even de bouten onder het blok eruit draaien. Op die manier heb je in 1 keer de meeste koelvloeistof eruit. Vergeet daarbij niet de kachel op de warmste stand te draaien.
Nu trek je de motorkap open, en draai je het parkertje van de gril (bovenop de radiateur) los.Daarna kan je de gril, die aan beide kanten met 2 klik-dingetjes aan de lampunits vast zit, er met wat wrikken (voorzichtig) af pakken. Er is nu zicht op de radiateur en de inbusbout die hem vasthoudt. Voordat je deze imbusbout los draait, haal je eerst beide slangen plus het kleine slangetje bovenop eraf. Deze zullen nog wel wat koelvloeistof lekker maargoedj. Voordat je de radiateur eruit kan pakken, moet je eerst het ventilatorhuis van de radiateur af hebben. Aan de achterzijde de twee moertjes van het ventilatorhuis af draaien.
Om dit ventilatorhuis er gemakkelijk af te krijgen draai ik altijd even twee klemmen los. Dit zijn de klemmen die de slang naar de stuurpomp vast houden. Ze zitten aan de binnezijde van de frontbalk. Wanneer je de slang wat aan de kant hebt, kan je het ventilatorhuis omhoog trekken zodat hij uit het haaksysteem van de radiateur valt. De radiateur is nu vrij om eruit gepakt te worden.
Inbouwen in omgekeerde volgorden...een kind kan de was doen
Waarom denk jij dat het laatst zo snel gingGoed onthouden van 2 dagen geledenZelfs ik vond het makkelijk te doen!
(als je tenminste niet met een bumper hoeft om te kloten)
Graag gedaanBig Thanx to Speeder, dat van die bouten in het blok wist ik maar de rest niet echt...
Vreselijk bedankt, ik print het uit....
Ciaoo, je hebt er één van me te goed!!!
gr Roel
Graag gedaan...Nou een mega beschrijving, i.d.d zat er nix vast gerot en was het in en uitbouwen, alleen die slangklemmen, wat een pokkedingen, maar done en nogmaals big thanx...![]()
![]()
Ja die éénmalige pokkedingen ja..Graag gedaan...Nou een mega beschrijving, i.d.d zat er nix vast gerot en was het in en uitbouwen, alleen die slangklemmen, wat een pokkedingen, maar done en nogmaals big thanx...![]()
![]()
De originele slangenklemmen (die eenmalige dingen) zaten er zeker nog op?Die knip ik er altijd als eerste af, om ze vervolgens te vervangen door 'normale'. De eerste keer dat ik de radiateur moest vervangen heb ik me rot gezocht naar hoe de gril bevestigd zat.
![]()
Anyway, mooi dat het is gelukt!