Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: kaalschuren GTV

ma feb 12, 2007 21:20

Kaalschuren met waterproof? :blue_lol: Veel vrije tijd?
Misschien betrof het een Fiat 500? :biggrin:

@Stefan: gewoon om een goeie epoxy primer vragen voor op bloot metaal. Als er niet gelast moet worden, kan je met een haakse slijper en een stel 3M schijfjes een auto redelijk snel kaal krijgen; vraag me gewoon niet hoelang dat juist gaat zijn :P

@Gerrets: met die 3M schijfjes ga je echt geen groeven maken of plaatwerk beschadigen hoor. Grof schuurpapier bijt een stuk harder.

andre 166

RE: kaalschuren GTV

di feb 13, 2007 22:22

doe het niet met schijven voor opde slijptol dit gaat je anders zeeeeer veelgeld kosten voor het strak maken want je maakt het plaatwerk te warm en dan word het een golfplaat door de warmte die je inbremgt aan het plaat werk laat de bekende stukken en de slechte plekken die je hebt gevonden stralen door iemand die weet wat die doet auto voor de rest klaarmaken strakmaken polyester filler er over heen spuiten onverdunt ,goed schuren spuiten klaar

Furrikain
Full Member
Full Member

di feb 13, 2007 23:27

doe het niet met schijven voor opde slijptol dit gaat je anders zeeeeer veelgeld kosten voor het strak maken want je maakt het plaatwerk te warm en dan word het een golfplaat door de warmte die je inbremgt aan het plaat werk laat de bekende stukken en de slechte plekken die je hebt gevonden stralen door iemand die weet wat die doet auto voor de rest klaarmaken strakmaken polyester filler er over heen spuiten onverdunt ,goed schuren spuiten klaar
Het spijt me, maar dat is gewoon onzin. Ten eerste wordt de plaat niet te warm met de juiste schijf (waarvoor denk je dat dat soort schijven bestaan), het gaat niet "zeeeeeeer veel geld" kosten en een slechte plek laat je niet zomaar even stralen.

Stralen kan de aangewezen manier zijn bij een roestige body die volledig gedemonteerd is en waar ook dorpels en dergelijke meer worden vervangen. Anders gaat het straalmiddel ten eerste op verschillende plekken inkruipen en bovendien kan je met stralen net zo goed eindigen met een ruwere textuur op je blanke plaat (wat ook afhangt van de straler en het straalmiddel), in het slechtste geval zelfs met kromme plaat.

De aangewezen methode hangt dan ook oa. af van de staat van de auto, maar bij mij moet een auto al flink slecht zijn om mij naar de straler te laten trekken.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 14, 2007 11:49

Wat is nou de volgorde?

- Kaalmaken met 3M schuurschijf.
- Opschuren met fijn schuurpapier.
- Behandelen met Epoxy primer
- Laten drogen en schuren.
- Grondlak, laten drogen en schuren,
- Aflakken, laten drogen en poetsen!

Als je deze volgorde aanhoudt, zit je dan goed?

En hoe groot is de kans als je een plek goed kaalmaakt, dat het daarna weer gaat roesten? Of helpt de epoxy primer goed tegen roest?
En die epoxy primer, zit dat in een blik, een spuitbus of moet je dat aanbrengen met een een spuit op perslucht?

Gerrets
Guru
Guru

wo feb 14, 2007 18:52

Ik hou van perfectie en ik neem er de tijd voor en ja ik heb veel vrije tijd want die maak ik daarvoor vrij op dat moment.En het betrof hier een 33.
Ieder voor zich toch..............................!!

Als je veel roest hebt zoveel mogelijk weghalen het liefst helemaal!! Je kan later alsnog misschien problemen krijgen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

andre 166

wo feb 14, 2007 20:37

Ik hou van perfectie en ik neem er de tijd voor en ja ik heb veel vrije tijd want die maak ik daarvoor vrij op dat moment.En het betrof hier een 33.
Ieder voor zich toch..............................!!

Als je veel roest hebt zoveel mogelijk weghalen het liefst helemaal!! Je kan later alsnog misschien problemen krijgen.

gr Tom
ja man doen komt helemaal goed

Terug naar “Algemene Technische vragen”