Hallo Bas,
Wel, ik heb ook een 1300 ti met dynamo. Heb hiermee nog nooit moeilijke starts of andere problemen gehad, maar heb het ding volledig laten reviseren bij een gespecialiseerd bedrijf, tesamen met de startmotor. Bleek dat bij een vorige revisie (vorige eigenaar mss?) de gehele dynamomantel in metaalkleur gespoten was om hem er gereviseerd te laten uitzien

, maar blijkbaar moet de mantel blank metaal zijn omdat het ding hierop zijn massa trekt...
De lagertjes werden idd vervangen, en nieuwe contactpunten maar voor de rest deed die het prima (verf er volledig afgestript, en klein zwart omklemmend ringetje perfect gespoten)! Koste me voor alles (aan de startmotor was wat meer werk) een 145€...
Alternator is sowieso beter, maar i ga voor de originaliteit!

(en voor de verbaasde blikken...."EEN DYNAMO?????"...lol)

PS: Check zeker je dynamo bevestigingsplaat aan het motorblok...deze durven al eens roesten... mijne werd volledig blankgestraald en terug gegalvaniseerd...