Goed. komt ie.
Als je naar mechanisch wilt ombouwen.:
Je carterpan en je distributie moet er af.. Aan de voorkant op de krukas zit een tandwieltje wat met een klein kettinkje naar een iets groter tandwiel gaat. Die 2 tandwielen inclusief ketting moet je van je 1300 / 1600 gaan gebruiken/ Op het bovenste tandwiel van deze 2 zit namelijk een asje met een wieltje wat door je waterpomp steekt. Dit wieltje stuurt je toerenteller kabel aan. Dus ook de waterpomp van de 1300 gaan gebruiken.
Echter.... het achterste gedeelte van dat asje wat gelagerd is in je blok met zo'n koper busje is te lang van je 1300 waardoor je distributieketting niet meer in lijn ligt. Oplossing: asje laten afdraaien.
Lees maar eens op
www.giulia1300ti.tk ( patrick's projekt) Daar staat een iets uitgebreidere versie van dit verhaal.
Ik las dat je dat blok er al weer in hebt liggen. Dat is niet handig om deze klus dan te doen. Het is mij gelukt om het distributiedeksel eraf en erop te zetten zonder de kop te lichten maar als die kop er bij jou toch af moet heb je het halve blok uit elkaar liggen.
Ik zou in jouw geval voor de electronische variant gaan. Ik weet niet hoe die handige snuiter uit Zoeterwoude Rijndijk hem dat geflikt heeft maar dat gaat ie je nu uitleggen.
DIIIIIIIIIIIIIIIRRRRRRRRRRRRRRKKKKKKKKK !!!!!!!.