plaat opmeten met schuifmaat en de drukgroep op versleten vingers controleren (je ziet de slijtage van het druklager)Als ik de bak er toch af heb, hoe inspecteer ik dan de koppeling/drukgroep en druklager? Is het raadzaam het druklager alvast te vervangen? Ik hoor wel is dat die druklagers door de drukgroep heen slijten, hoe inspecteer ik dit alles?
Ik neem aan dat je gewoon de ronde baan kan zien waar het lager op de vingers duwt. Waar ik dus op moet letten is of hij echt 'ingesleten' is, en er dus een ronde kras/sleuf in zit, right? Is dat alles waar ik op moet letten? Verder geen visuele andere checks?plaat opmeten met schuifmaat en de drukgroep op versleten vingers controleren (je ziet de slijtage van het druklager)
je ziet vanzelf wanneer de vingers dun zijn. geen leuk grapje als je drukgroep naar de haaien gaat.Ik neem aan dat je gewoon de ronde baan kan zien waar het lager op de vingers duwt. Waar ik dus op moet letten is of hij echt 'ingesleten' is, en er dus een ronde kras/sleuf in zit, right? Is dat alles waar ik op moet letten? Verder geen visuele andere checks?plaat opmeten met schuifmaat en de drukgroep op versleten vingers controleren (je ziet de slijtage van het druklager)
En waar denk je dat die lepels de auto dwarsen ? Juist, ja !Pff, kappen nou! Dit word de eerste keer dat ik zoiets doemet brug: 35 minutenen toch ben ik het meet rees-cees eens dat het sneller/makkelijker is om de bak samen met de motor eronderuit te laten zakken
heb je geen brug voor nodig en met een uurtje of 2 ligt het er zeker naast
en kan je lekker makkelijk werken
zonder brug: 1 uur 15Ik heb trouwens alweer een ander idee. Bij een vriend van me op de zaak hebben ze HUGE heftrucs. Ik schuif gewoon opruiplaten over de lepels en rijd daar mun auto op
Tadaa!! Dat word mijn brug
Ik rijd met de wielen over de oprijdplaten (die over de lepels geschoven zitten). Gewoon hetzelfde als een brug dus...En waar denk je dat die lepels de auto dwarsen ? Juist, ja !Pff, kappen nou! Dit word de eerste keer dat ik zoiets doemet brug: 35 minuten
zonder brug: 1 uur 15Ik heb trouwens alweer een ander idee. Bij een vriend van me op de zaak hebben ze HUGE heftrucs. Ik schuif gewoon opruiplaten over de lepels en rijd daar mun auto op
Tadaa!! Dat word mijn brug
Waar jij moet werken !
Of je moet ze al heeeeel ver uit elkaar kunnen schuiven
Bedankt voor de tip! Ik zal kijken of ik op 1 van de bovenstaande adresjes terecht kan. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte, en zal ik een mini fotoreportage makenSpeeder: In Utrecht op de oude fruitveiling zit nog de DHZ garage toch? (ben al 2 jaar weg) Anders: op Overvecht ....of zelfs op de autosloop op lageweide de 1e hal rechts....wel tussen de allochtonen maar bruggen zat voor weinig peso....(bijten zullen ze je echt niet)
Ga nou niet lopen klooien met heftrucks enzo....Wat loop je nu leeg op een brug een ochtendje of middag (of desnoods de hele dag huren??
Wedden dat je dan (als je een goede bak in de koffer hebt liggen) zonder trubbels weer rijden kunt in no time zonder gevloek en dergelijke?
Leer dan van mij dat een fijne klus gepaard gaat met juist gereedschap - in dit geval: een brug.
tuurlijk kun je zonder, maar waarom zou je als het niet hoeft?
Ikke jou niet snappen! - niet dat dat hoeft hoor- gewoon op de brug, geen tijdsverlies - gewoon kachelen!
Succes