Gerrelt
Member
Member
Contacteer: Website

Alfa 33 1.4 drukregelaar lekkage

di sep 19, 2006 08:34

Hoi,

Ik heb net gister m'n benzineleidingen weer aangesloten, en als test es wat stroom op de brandstofpomp gezet.
Nu begon hij benzine te lekken bij de drukregelaar. De benzineleidingen zitten vast op de drukregelaar met een soort knelkoppelingen. Ik had de drukregelaar los gehad, en waarschijnlijk niet goed genoeg aangedraaid.
Ik heb hem nu vaster aangedraaid, maar het lijkt erop dat ie nog steeds een beetje lekt. T'is moeilijk te zien, want het kan ook "oude" nattigheid zijn. Vanochtend was ie droog, maarer zal nu ook wel geen druk meer op staan.
Vanavond ga ik de pomp maar weer eens aanzetten. Als ie dan nog lekt, kan ik dan teflon tape gebruiken (wat ook bij centrale verwarmingen wordt gebruikt) om het dicht te maken? Of kan dat niet tegen benzine ofzo?

Groeten!

Gerrelt.
homepage

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Alfa 33 1.4 drukregelaar lekkage

di sep 19, 2006 21:09

Als ie dan nog lekt, kan ik dan teflon tape gebruiken (wat ook bij centrale verwarmingen wordt gebruikt) om het dicht te maken? Of kan dat niet tegen benzine ofzo?
Niet doen. Benzine gaat overal door. Probeer een deugdelijke oplossing te vinden. Het wordt nogal warm onder de motorkap.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa 33 1.4 drukregelaar lekkage

di sep 19, 2006 21:12

benzinebestendige vloeibare pakking. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gerrelt
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 1.4 drukregelaar lekkage

wo sep 20, 2006 14:26

Ik heb het uitmekaar geschroeft, en de aansluitvlakken schoongemaakt met een fijn schuurpapiertje (priegelwerkje). Daarna de boel goed
schoon geblazen. En weer gemonteerd. Wel eerst wat kopervet op de schroefdraad gedaan, daardoor kon ik het beter vast aandraaien.
En opgelost! Geen lekkage meer. 8)

Er zat ook wel wat aanslag op de aansluitvlakken, ik denk dat er dus wat troep tussen zat. Teflon tape zou zowieso
een slechte reperatie zijn, want de aansluitvlakken moeten de boel benzinedicht afsluiten, niet de schroefdraad.

Bedankt voor uw reacties.
homepage

Terug naar “Algemene Technische vragen”