Nogi

Massastoring Alfa 156?

do aug 31, 2006 13:22

Ik ben technisch gezien een absolute leek, maar sinds een tijdje geeft de boordcomputer een elektrische storing aan.

Als ik mijn lichten aansteek verdwijnt het controlelampje. Doe ik ze terug uit verschijnt het onmiddelijk terug. Zeer ambetant.
Ook blijft mijn rechterachterlicht nog zachtjes nabranden nadat ik 's avonds m'n wagen parkeer (alleen als ik mijn lichten tijdens het rijden heb moeten aansteken).

Ik vermoed dat dit te maken heeft met een massastoring :?: maar afgezien van de benaming weet ik hier niet in het minst iets over.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Moet ik hiermee naar de dealer of los ik dit eenvoudig zelf op?

Alle hulp welkom :cry:

Ton
Member
Member

RE: Massastoring Alfa 156?

do aug 31, 2006 20:09

In de auto een schroei- cq brandlucht ruikbaar of geroken ? Zo ja , haal dan de toerenteller er uit , waarschijnlijk zit daar dan het probleem in . Een imitatie kabelset voor de trekhaak kan hiervoor een aanleiding zijn .

Nogi

do aug 31, 2006 23:13

Ah oki. En wat doe ik dan eens ik de toerenteller eruit heb gehaald? Hoe herken ik die imitatie-kabelset?

Ton
Member
Member

vr sep 01, 2006 07:00

Als er een flinke stank vandaan komt , toerenteller wisselen . Hierin zit de unit verwerkt die constateerd dat er iets met de verlichting aan de hand is . Zit er een probleem in deze unit , kan zich ook manifesteren door vreemde verlichtingsproblemen

Als de auto voorzien is van een trekhaak , dan moet je in de zekeringskast 2 zwevende zekeringen hebben , zo niet heb je een imitatie kabelset .

Terug naar “Algemene Technische vragen”