Blu Ollandese
Full Member
Full Member

Glad to be back! Verlagingsvraagje Belgische Giulia

zo aug 27, 2006 20:28

Beste Alfisti,

Heb lange tijd op NON-actief gestaan met m'n Giulia... maar er is terug hoop! :wink:

Volledig gereviseerde motor heeft in mei 2005 voorbarig de geest gegeven :cry: (staat hier nog wel ergens in een lang vergeten "post" op he forum.).

Deze is door het revisiebedrijf terug in orde gebracht (enkel kost nieuwe onderdelen gerekend...Thja, volgens mij lag de fout bij hen, maar bewijs het maar eens...)...

Kortom de situatie was op z'n minst gezegd "DEPRIMEREND", maar bon, I'm no quiter... (thank god for Sex, drugs & rock 'n 'roll to kill some time :wink: )

Anyway, de wagen staat nu bij Juultje, waar de opnieuw gereviseerde motor er terug in zal gezet worden en het chassis volledig terug in orde zal gebracht worden.

enkele vraagjes ivm de zaken die ik aan de wagen wil aanpassen: (deze wagen staat NIET op oldtimerkentekens!)

Ik had al 15" stalen velgen gekocht een jaartje geleden om te laten verbreden... (niet teveel, maar er staan nu 155's op, en het mag toch iets breder).. Kan ik hier prob's mee krijgen om de keuring?

Ook zou ik de wagen willen verlagen (niet teveel, maar een mooi gevulde wielkast moet toch lukken), maar na hier eens duchtig de archieven uitgespit te hebben, denk ik dat ik er maar beter niet aan begin... de 11cm haal ik nooit vrees ik! :roll:

Graag wat feedback van Alfisti (zeker de Belgische), en hun ervaringen met het verlagen...Doen of standaard houden?

...GLAD TO BE BACK!!!!! :D
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Glad to be back! Verlagingsvraagje Belgische Giulia

zo aug 27, 2006 22:12

He ? Ben jij die eigenaar van de Juul die bij Barend staat ? (nou ja, hangt :lol: ) Heb 'm gisteren gezien en, toevallig of niet, nog gepraat over jouw verlagingsdilemma....Die 11 cm haal je nooit met je carter. Mijn mening: ga voor oldtimer kentekens, ben je van alle ellende vanaf. De wetgeving hieromtrent is zo vaag dat je eigenlijk overal kan gaan en staan waar je wil met die auto. (vb: pensenkermis te weet ik veel waar is ook toegestaan evenement 8) ) Op weg van en naar een herstelling: de wet spreekt nergens over een erkende garage...DIe achterneef van jou in de ardennen, die nog een bout heeft liggen voor je Juul, wel da's op weg naar een herstelling. Testritten binnen een straal van 25 km van....nou van waar eigenlijk ? Zijn ze vergeten te vermelden ! Die wet is een farce, je bent zo vrij als een vogel. Qua verzekering zijn er maatschappijen die alle verkeer toelaten, zelfs op "O" kentekens, dus geen risico daar. De mijne is over gans europa verzekerd, ZONDER beperkingen (behalve max. 5000 km per jaar)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

StefQV
Member
Member

ma aug 28, 2006 11:44

Hi,
De mijne is zowel voor als achter verlaagd.... en opnieuw uitgelijnd.
Het resultaat mag er wezen . Zowel optisch als weggedrag. 8)
Afbeelding
Maar... met de carterbescherming heb ik slechts 6 à 7 cm speling over.
Dit is echt een nadeel op sommige wegen :evil: maar dat neem ik er met veel plezier bij! :wink:
Na het verlagen heb ik de giulia laten keuren voor o-plaat en zoals Michel al aangaf, heb ik nu geen zorgen meer met de TC.
Neem ook hier eens een kijkje: how2tune.
In ieder geval succes en mss eens tot kijks.
Grtz
Stef[/img]
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma aug 28, 2006 12:12

Hey Michel,

Bedankt voor de snelle reply!

Bedoel je dat ik de 11cm nooit haal, zelfs met de standaard ophanging? Want hij werd in 2005 nog gekeurd als normale wagen voor op de baan...
Met verlagen erbij haal ik het idd zeker niet...

2 opties dan:

-Niet verlagen en de zaak standaard houden... (zo werd hij dus al gekerud in 2005)

-Of overboeken op O nummerplaten, wat eventueel wel een optie is, maar ik meen me te herinneren dat er wel beperkingen zijn in de tijd? Niet rijden na 22u en voor 08u? Ik gebruikte deze wagen echt wel het hele jaar door, dus ik moet er vrij mee kunnen rijden... als ik om 04:00 van Gent terug naar A'pen moet...moet dat ook mogelijk zijn... :D

In wat voor een apenland leef ik toch? :roll:

'70 Giulia 1300 ti

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma aug 28, 2006 12:23

Je kunt je carterbescherming ook nog inkorten. :wink: Ik rij met 9 cm speling en kan mij daar "overall" prima mee redden. Demping voorzijde wel lekker stug maken dat scheelt een hoop. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma aug 28, 2006 12:26

@StefQV... Hij mag er ZEKER wezen! Mooi hoor! Damn...

dat zijn 14" velgjes vermoed ik...

bedankt voor de link trouwens! Eens lezen...

Ik vermoed dat jij je wagen dan ook meer als vrijetijdswagen benut? Het is wel belangrijk voor me om de wagen te pas en te onpas te kunnen (mogen) gebruiken...

ZEKER tot gauw! 8)

'70 Giulia 1300 ti

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma aug 28, 2006 12:36

Tijd net geckecked...enkel van zons- opgang tot zonsondergang? :shock:

Da's dus GEEN optie... :cry:

'70 Giulia 1300 ti

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma aug 28, 2006 13:35

Hoi Robin,

ik begreep van Michel dat je wel ten alle tijden terug mag komen van een evenement en nog meer van dat soort vage zaken. Vraag hem maar eens om een meer gedetaileerde uitleg. :wink:

StefQV
Member
Member

Re: RE: Glad to be back! Verlagingsvraagje Belgische Giulia

ma aug 28, 2006 16:21

Tijd net geckecked...enkel van zons- opgang tot zonsondergang? :shock:

Da's dus GEEN optie... :cry:
Vloeken mag ook niet! :lol:
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 28, 2006 21:29

Ik bedoel dat je 11 nooit haalt bij verlaging. ivm zonsopgang en zonsondergang, dat geldt idd niet als je op weg bent of terug komt van een toegestaan evenement ! ALs wij met de zuidelijke SCARB-ers een Agnus gaan drinken in Kalmthout, is dat ook een toegestaan evenement :wink: 't is een evenement en niet verboden, dus toegestaan :wink:
Echt waar, die wet is zo vaag als wat ! Ze hebben toen wat in elkaar gebreidt, want ze moesten "iets" hebben op papier. Maar niemand die je iets in de weg legt !
ivm verzekering, stuur me een pb bij interesse :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

di aug 29, 2006 11:45

Beste Alfisti,

De feedback is alvast zeer welkom, en leerrijk.

Zelf heb ik ook nog eens het licht opgestoken bij vrienden van me die (zoals ik) hun oldtimer dagdagelijks gebruiken, en ze raden me toch ten stelligste af om mijn wagen op O-platen te zetten.

De argumenten contra:

- Verlagen van mijn wagen is de vrijheid die ik nu heb niet waard ( omdat ik dan voor O platen moet gaan)
- Ik gebruik de wagen vrijwel dagelijks (ook woon - werk) en ik heb geen zin om telkens op zoek te gaan naar evenementen die ik als excuus
kan gebruiken...
- Ik rijd zeer veel s'nachts, en de kans dat ze me met mijn o platen telkens gaan tegenhouden is zéér groot, kan ik telkens weer een verhaaltje
gaan opdissen...

Ik vind het echt HEEL jammer, maar een oldtimer registratie heeft in mijn persoonlijk geval echt teveel nadelen...en volgens mij is er geen weg rond.

Moest ik nu nog een tweede Alfa voor mezelf hebben... :D

'70 Giulia 1300 ti

Terug naar “Algemene Technische vragen”