charlotte

Accu en startonderbreking

ma aug 07, 2006 16:24

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Dacht ik van de startonderbrekerprobelemen af te zijn bij mijn 146. Nee hoor, ze staat 1 dah (24 uur) stil en de ze doet weer helemaal niets. Controlemapje code flikkert weer, terwijl ik toch echt steeds de juiste sleutel koop. Heb het idee dat de accu leeg loopt en dat er sprake is van lekstroom. Maar hoe kan er sprake zijn van lekstroom bij een stilstaande wagen (waaruit ik bij voorzorg de radio er uit al heb gesloopt, de lichten uitgezet.)

Wilde net radio en alles er weer in gaan zetten. Wie heeft er al eerder kennis mogen maken met deze problemen??

:(

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Accu en startonderbreking

ma aug 07, 2006 16:33

Check:

Standbyverbruik radio
Binnenverliching
Kofferbakverlichting
Centrale vergrendeling

Als je een multimeter hebt kun je (bij uitgeschakeld contact, licht etc.) de lekspanning meten.

Maak de accu(min)pool los
Zet de multimeter op amperage meten (gelijkstroom)
Hou nu de eene aansluiting van de meter op de minpool op de accu en de andere aan de net losgemaakte accupool (de meter is dan dus de verbinding)
De waarde die de meter nu aangeeft is de lekstroom (begin met de meter op een hoge meetwaarde te zetten en dan steeds lager tot je een duidelijke meetwaarde ziet).
Door nu een voor een de zekeringen te verwijderen (dwz, zekering 1 eruit, meten, zekering 1 terug erin, zekering 2 eruit, meten etc.) kun je in ieder geval zien in welke (groep) verbruikers de lekstroom zit.
Daarna verder in detail zoeken.

Succes,

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

charlotte

ma aug 07, 2006 16:37

Als ik bovenstaande lees en ik weet dat de problemen zijn ontstaan na dat een garage er een slot in heeft gezet met een ongecodeerde sleutel (die ik dus niet meer gebruik!) dan zou ik bijna zonder testen conluderen dat het in de centrale deurvergrendeling zit.Maar dat is misschien iets te simpel gedacht?

charlotte

ma aug 07, 2006 18:31

Zat er helemaal naast. Nu ook de startmotor naar de maan. En...................... @#@#@@@@ zie ook nog dat het AR embleem is gejat. KTU :evil:

Terug naar “Algemene Technische vragen”