Een paar maand geleden al moest de snelheidsteller even uit het dash om lampjes te wisselen (de kabel is te kort om deze vlot te wisselen zonder de stekker eruit te halen). Kort daarna begon het dus: af en toe viel de snelheidsteller uit, verlichting blijft branden maar de naald doet niks meer. Nou heb ik de stekker zelf al open gehad, de contactklemmetjes eens licht opgeschuurd en met een kleine tang dichter bij elkaar geknepen zodat ze wat meer grip zetten op de contactpunten, helaas geen echt succes.
Het valt op dat na wat geklooi van mijn kant, de teller opnieuw werkt.. soms een half uur, soms tien minuten, soms vijf seconden

Dit gepruts is nu al een goeie maand aan de gang, heel af en toe besluipt een portie goeie moed mij en ga ik weer eens aan het klooien (de schroeven van de teller zitten er inmiddels niet meer in, de hele unit af en toe uit het dash vissen, is intussen een ritueel geworden

Tijdens deze periode dacht ik dus steeds "nou, dit is geen topic in technische vragen waard, dus ik klooi maar wat verder", echter na deze avond voor de zoveelste keer te prutsen, heb ik er genoeg van. Dus mensen met ervaring in dit soort materie, tips aub, ik kan ze gebruiken

Ik heb al zitten denken om de teller en sensor gewoon te vervangen en het beste te hopen, maar uiteindelijk is dat nogal een duur grapje als je weet dat het toch wel ergens een slecht contact moet zijn. Dus nogmaals: HULP (de politie plaatst tegenwoordig sneller flitspalen dan ik dingen repareren kan, bijzonder lastig in dit geval