Klinkt logisch, ik ga het even proberen,
hartelijk dank voor uw reactie!
De oliedruk wordt niet bepaald door het olieniveau hoor - als ik goed lees wat je bedoelt...Ik heb bij mijn Lancia delta es iets teveel olie erin gemikt. Gevolg: oliedrukschakelaar (die dus je olie lampje aan of uit laat gaan) lek door de te hoge druk in het blok.
het gaat om de dikte (net als bij sex) en de 2 laatste cmDe oliedruk wordt niet bepaald door het olieniveau hoor - als ik goed lees wat je bedoelt...Ik heb bij mijn Lancia delta es iets teveel olie erin gemikt. Gevolg: oliedrukschakelaar (die dus je olie lampje aan of uit laat gaan) lek door de te hoge druk in het blok.
Mmmmm...ja...nu weet ik het niet meer.... Ik ging er een beetje vanuit dat dat de oorzaak was aangezienDe oliedruk wordt niet bepaald door het olieniveau hoor - als ik goed lees wat je bedoelt...Ik heb bij mijn Lancia delta es iets teveel olie erin gemikt. Gevolg: oliedrukschakelaar (die dus je olie lampje aan of uit laat gaan) lek door de te hoge druk in het blok.
Olio (druk) zoekt de weg van de minste weerstand dus in je carter krijg je overdruk waardoor je olio dop er af vliegt of alle olio de inlaat in gaat.Mmmmm...ja...nu weet ik het niet meer.... Ik ging er een beetje vanuit dat dat de oorzaak was aangezienDe oliedruk wordt niet bepaald door het olieniveau hoor - als ik goed lees wat je bedoelt...Ik heb bij mijn Lancia delta es iets teveel olie erin gemikt. Gevolg: oliedrukschakelaar (die dus je olie lampje aan of uit laat gaan) lek door de te hoge druk in het blok.
het direct optradt nadat ik er teveel olie ingemikt had. Verder was er niks gebeurd rond het olie-gebeuren.
Theorietje:
De olie wordt eerst vanuit het carter opgepompt, vervolgens langs de lagers en draaiende delen
gejaagd (onder druk) en vervolgens weer gedumpt in het carter.
Wat nou als ie de olie niet meer kwijt kan in het carter? Dan krijg je een hogere druk in het stuk na
de pomp (alsof je je duim op een tuinslang zet).
Zou toch kunnen?