Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: distributieketting

vr jun 09, 2006 16:57

nee, dat verhaal van het dif. is geen onzin!

Ik kan mijn wiel ronddraaien met de andere op de grond, en dan draait mijn aandrijfas niet.

Tenzij ik héél snel ronddraai dan gaat op een gegeven moment mijn aandrijfas iets meedraaien.

Of mijn dif is helemaal naar de klote??
:shock: :o
(hij moet wel in een versnelling staan natuurlijk)
Ik vind dit erg vreemd! :?: Kan hier iemand een verklaring voor geven, zonder daarbij het diff af te schrijven? :-s
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

vr jun 09, 2006 18:00

Ik kan mijn wiel ronddraaien met de andere op de grond, en dan draait mijn aandrijfas niet.

Tenzij ik héél snel ronddraai dan gaat op een gegeven moment mijn aandrijfas iets meedraaien.

Ik vind dit erg vreemd! :?: Kan hier iemand een verklaring voor geven, zonder daarbij het diff af te schrijven? :-s
JAAAAAAAAAAAAAA dat kan ik!!!!

Peter F liegt!!!!

;)

Maak ff verschil tussen een 105 en n 116 .. bij n 116 moet i idd in de versnelling staan!
Maar wat je denkt klopt sander

Peter-F
Member
Member

RE: distributieketting

ma jun 12, 2006 12:51

nee, ik zal het nog wel een keer checken... Maar vorige keer lukte het niet.

Maar kan het niet zijn omdat ik er niet de goede olie in heb zitten?
GT 1300 Junior, 1969

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 12, 2006 13:48

Maar kan het niet zijn omdat ik er niet de goede olie in heb zitten?
Niet aan jezelf opeens gaan twijfelen Peter - aan de olie ligt het nooit - mechaniek is mechaniek en olie smeert het maar verandert het niet.
Probeer het - MITS hele distributie optijd staat!! - met de startmotor....die draait het echt wel de goede richting op...

Problem solved? :-k
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 12, 2006 16:28

Gewoon in 4de en duwen, zo heb ik het net nog gedaan. maar ipv aan de auto te staan sleuren, gewoon met je hand op de band het wiel draaien. Kan je behoorlijk nauwkeuring met de motor draaien. Ik heb mijn BDP gedubbel-checked met een ouwe peilstok in het bougiegat (nee er is geen stukje afgevallen :roll: )en terwijl het wiel bedienen. Werkt echt tot op de millimeter nauwkeurig !
Ivm kettingspanners lees ik dat jullie allemaal moeten helpen :?: ik draaide de mijne gewoon los en "klak" zei ie. Terug vast en de ketting stond echt behoorlijk gespannen !!! Na de eerste testrit spanning terug nagekeken en nog altijd prima.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

kroehlur

ma jun 12, 2006 16:40

@Michel: Jij had dan ook je spanner ....ehrm.... ontspannen zeg maar door hem helemaal terug te duwen om de ketting eraf te kunnen krijgen, toch? Das dan weer anders, wat klakken betreft.

Had ook voorgesteld om de auto naar voren te duwen in de 5e versnelling, maar Maarten vond dat hij dan halverwege op straat stond - @@ dat hij al in Rotterdam aangekomen is. Kwenie......?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 12, 2006 16:40

Het diff "denkt" dat je een slippend wiel hebt, vermoed ik.... :-s , waardoor het in werking treed en zo goed als alle aandrijfkracht overbrengt op het wiel dat contact heeft met de grond ? :-k

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 12, 2006 23:10

Het diff "denkt" dat je een slippend wiel hebt, vermoed ik.... :-s , waardoor het in werking treed en zo goed als alle aandrijfkracht overbrengt op het wiel dat contact heeft met de grond ? :-k
Een diff, ook een met sper, denkt helemaal niks. :wink: En volgens mij kan het nog steeds niet. Wel of geen sper maakt niets uit. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 13, 2006 08:36

het is toch logisch....een wiel staat op de grond en kan niet draaien...het andere wordt gedraaid. Dan treedt het diff in werking !
normaal dus volgens mij ! 8)
Andretti, breng de uitkomst !
Laatst gewijzigd door Michel op di jun 13, 2006 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 13, 2006 08:54

het is toch logisch....een wiel staat op de grond en kan niet draaien...het andere wordt gedraaid. Dan treedt het diff in werking !
normaal dus volgens mij ! 8)
Andreddi, breng de uitkomst !
Volgens mij zal een sperdiff gewoon wat zwaarder draaien (25% ?) aan het vrije wiel als het andere wiel op de grond staat ???

Terug naar “Algemene Technische vragen”