Speeder

Hydraulische klepstoters 33-->Origineel/Aftermarket/prijs

za jun 03, 2006 17:47

Hallo alfisten!

Vandaag is er een meningsverschil ontstaan tussen de lokale onderdelenhandel en mij, waardoor ik overweeg mijn klepstoters ergens anders te halen. Beter gezegd, ik ben eigenlijk van plan de klepstoters gewoon origineel bij de AR dealer te kopen. Dit doe ik natuurlijk alleen als het niet te gek veel scheelt met de klepstoters die ik kan krijgen (INA/AJUSA)

Aangezien er hier op het forum wel meer mensen zijn die de hydraulische klepstoters van hun 33 (vaak in combinatie met een nokkenas) vervangen hebben, vraag ik me af wat jullie betaald hebben voor de stoters. Hebben jullie ze origineel AR gekocht, of hebben julle ook een aftermarket stoter gekocht? Het is wel handig als je er even bij vermeld waar je ze gekocht hebt en voor welke prijs, want daar gaat het mij natuurlijk om 8)

Groeten,

Speeder

Rees-Cees

RE: Hydraulische klepstoters 33-->Origineel/Aftermarket/p

za jun 03, 2006 17:52

Geen idee wat ze kosten maar staat de prijs niet op de Eper DVD van Alfa?

Ik rij met meganische klepstoters in een 16v boxer en die kosten 30 euro per klep.

Speeder

Re: RE: Hydraulische klepstoters 33-->Origineel/Aftermark

za jun 03, 2006 18:18

Geen idee wat ze kosten maar staat de prijs niet op de Eper DVD van Alfa?

Ik rij met meganische klepstoters in een 16v boxer en die kosten 30 euro per klep.
Ik heb die dvd helaas niet, maar als iemand hier die DVD wel heeft zou ik het erg op prijs stellen als die er ff op kan koekeloeren :)

/Offtopic: Ik heb (helaas) een 1.4IE 8V, ruilen? ;)

Greetz

Speeder

Luc33
Guru
Guru

RE: Hydraulische klepstoters 33-->Origineel/Aftermarket/p

zo jun 04, 2006 18:08

De dealer kan je sowieso helpen. En anders Tuynder, arparts, enz..... Even een belletje of bezoekje en je weet het.

Ps. Ik zou er originele stoters in terugzetten. Vraag me niet waarom, maar heb er een beter gevoel bij dan aftermarket stoters.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Speeder

Re: RE: Hydraulische klepstoters 33-->Origineel/Aftermark

zo jun 04, 2006 19:47

De dealer kan je sowieso helpen. En anders Tuynder, arparts, enz..... Even een belletje of bezoekje en je weet het.

Ps. Ik zou er originele stoters in terugzetten. Vraag me niet waarom, maar heb er een beter gevoel bij dan aftermarket stoters.
Ik wilde aftermarket stoters kopen en kreeg de keuze tussen INA en AJUSA. Nou keek ik in de INA database en daarin stond dat de stoters die ze voor de 33 leveren OE (Original Equipment). Zou het kunnen zijn dat Alfa hun klepstoters van INA halen (lijkt me nl raar maargoed)...

Terug naar “Algemene Technische vragen”