edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Spider dashboard (ben een nieuwe aan het monteren)

zo mei 28, 2006 16:38

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een nieuw (imitatie) dashboard gekocht voor mijn Spider 2000 ('81 USA).
Nu ben ik eindelijk zover (na het maken van de gaten voor de klokjes) om het dashboard te monteren.

Na een dag prullen omdat het dashboard helemaal niet mooi passend te krijgen was heb ik nu eindelijk daar de oorzaak van gevonden (handschoenenkastje past op de een of andere manier niet goed).

Toch krijg ik het dashboard nog steeds niet mooi sluitend, is dit normaal of hoort hier misschien nog een rubber ofzo tussen (zie foto, dit is het midden van het dashboard).

Afbeelding

Alvast bedankt!

Edwin.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member

RE: Spider dashboard (ben een nieuwe aan het monteren)

zo mei 28, 2006 17:06

Kan er weinig sjokola van maken op deze manier...................................

misschiien eerst een overzichtsfoto en dan de detailfoto?
Ik kan er iig niets uithalen als ik naar mijn dash kijk....................
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 28, 2006 17:50

Ben geen spider kenner, maar dat zie ik ook terug bij mijn alfetta en daar zit nog het origineel in.
De afwerking was destijds niet van dezelfde kwaliteit als tegenwoordig.

Zie ik het goed dat er een dunne zwarte flap/rand langs de rand van het dashboard loopt.
Je kunt het eventueel afkleden met een mooie rubber.

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 29, 2006 18:34

Er blijft idd een kleine kier over na het monteren, alles zit goed vast en het dashboard zit zo ver mogelijk naar achteren.
Heb nog wel een extra stuk van het dashboard kastje moeten halen (de binnenste bak). Blijkbaar is het replica dashboard niet exact gelijk.
Maar nu past het mooi, heb de rand opgevuld met een zwarte tochtstrip, zit er uit alsof het zo hoort :)

Ziet er in ieder geval weer netjes uit, zal als ik foto's heb gemaakt wel een paar foto's online zetten.

@164 Shark
Kon niet echt een fatsoenlijke overzichts foto maken, het is allemaal zwart en je moet door de ruit fotograferen, op de een of de andere manier zie je dan helemaal niets.
Het ging/gaat echter om een kier van ongeveer 0,5 tot 1 cm tussen het rubber van het raam en het dashboard.

Edwin.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”