@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

accu en luchtfilter

wo mei 03, 2006 23:47

Ik heb een 75 1.8 waar een 2.0 TS in gehangen is. Dus zaten het luchtfilter en de accu "verkeerdom", zie foto.

Nu heb ik de accu, de luchtfilterbak en die geweldige slang eruit gehaald en een open luchtfilter (K&N kelkje) direct op de lmm gemonteerd. Nu wordt het alleen erg krap om daar nog weer een accu naast/onder te zetten, iig degene die erin zat (lxbxh = 20,5cm x 17cm x 17,5 cm).

Zijn er plattere accu's te krijgen? Of toch maar dat filter monteren met een stukje slang, of achter een ander filter aan? Of toch maar de accu naar de andere hoek prutsen (liefst zonder laswerk, da's namelijk niet m'n sterkste kant om het voorzichtig te zeggen)?

Afbeelding
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: accu en luchtfilter

do mei 04, 2006 00:03

Hoi ik had destijds hetzelfde probleem toen ik een Ts blok in mn 2.0 carb 75 had gebouwd. Ik heb de accu op de originele plek laten staan maar een dikke slang naar voor gelegd en dan een conisch K&N filter net achter de grille gemonteerd. Paste net (beetje de beschikbare ruimte opgemeten en min of meer op maat besteld) Werkt perfekt!
Heb er geen digiplaatje van helaas...
Suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mei 04, 2006 11:08

Zoals ik in pbtje al schreef... Nu weet ik weer hoe ik t opgelost had toendertijd...

Bobines verplaatsen naar onder je luchtinlaat. Luchtfilter achter je accu leggen...
Shut up and ride!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 04, 2006 11:48

Nog beter: ACCU in je kofferbak bouwen!

Kost meer: dat is waar, maar veel meer ruimte! Aanschaf lange accukabel en accubak (sloop?) of kijken of er een sloop 164 v6 staat....daar kun je alles van gebruiken!
Misschien kun je nu zelfs wel een oliekoeler monteren! (of draaf ik een ietsje tever door?) :roll:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: accu en luchtfilter

do mei 04, 2006 22:28

(of draaf ik een ietsje tever door?) :roll:
Ja! Vooralsnog wel althans :lol: Eerst maar es doen wat er gedaan moet worden (ok ik had die luchtfilterbak ook kunnen laten zitten, maar die was wel heel erg), dan daarna maar es verder kijken.

De bobines zitten al niet in de weg waar ze nu zitten, wel kan ik het filter nog iets opschuiven, meer tegen de lmm aan.

Ik denk dat ik gewoon maar even achter een nieuwe accu aan ga, kijken wat er te krijgen is. En dan kijken of ik het toch nog allemaal in die hoek weet te proppen (de accu aan die kant heeft ook zo z'n (gewichts)voordelen las ik ergens) en anders idd maar naar de andere kant, of dat filter moven...

Dat filter kan ook naast de accu en dan zit-ie voor een soort kokertje wat achter de gril zit. Zou dat nog een goede optie zijn of komt er dan (teveel) regenwater binnen?

Naar de sloop moet ik sowieso want de oude accu stond er los in :? Daar moet ik dus nog ff bevestigingsmateriaal voor hebben...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”