Hallo,
Ik ben sinds 13 januari 2006 trots bezitter van een tweedehands alfa 147, 1.6, 77 kw, uit 2001, maar zit sindsdien ook met een motormanagement probleem.
Toen ik de auto kocht zat er net 2 weken een nieuw gaspedaal in. Was vanwege motormanagementstoring als oplossing aangedragen en vorige eigenaar heeft nieuw gaspedaal erin laten zetten. Storing is toen blijkbaar even weggeweest. Toen ik proefrit ging maken, brandde lampje echter constant van motormangement storing. Heb de auto toch gekocht (kreeg nog wat extra korting door die storing.....). Inmiddels ben ik al 3x bij alfagarage geweest en storing is nog niet verholpen.
- 1e keer: kleine beurt en storing laten verhelpen. Stekker losgehaald en schoongemaakt, storing verholpen zegt men. Auto gehaald, storing was weg, heb er 100 km mee gereden en storing komt weer terug.
- 2e keer: systeem wordt weer uitgelezen en geeft weer als oorzaak het gaspedaal, auto zou maar op 34% van vermogen rijden (merk ik niets van, vreemd?). Garage vraagt zich af of het zinvol is om weer een nieuw gaspedaal erin te zetten, ze hebben 30 jaar werkervaring en nog NOOIT een gaspedaal hoeven vervangen. Dit zou 2e x in 3 maanden zijn. Ze bellen ook nog met collega of hij weet wat het probleem kan zijn. Nu wordt stekkerblokje uit elkaar gehaald en gekeken of dat niet fout zit. Men kan het nu niet oplossen, kom week later maar terug.
-3e keer: Eerst hebben ze nog eens stekker schoongemaakt, storing was weg, ze rijden ermee, storing weer terug. Dus: uit ander model 147 is gaspedaal eruit gehaald en bij mij erin gezet. Ze rijden ermee, storing blijft weg. Ik haal auto op, storing is weg. Volgende dag, heb dus maar 50 km gereden, tijdens rijden komt storing weer terug, lampje brandt constant.
Wie heeft deze ervaring ook gehad, wie weet wat het is, wie kan mij helpen??????
nb.