Jupilerman

Wederom: airbag lampje - stekker procedure

zo apr 02, 2006 22:28

Ho Allen,

nadat men er mij in 1999 niet heeft kunnen voor overhalen een GTV of Spider te kopen (MGF kreeg de voorkeur, die staat nu in de garage), ben ik nu overstag gegaan voor het tijdloos design en het fiscaal profijtelijk gegeven van de GTV 2.0l V2 turbo.
Eentje uit 98 met 62000 km op de klok. Uit Italië en in prachtstaat mag ik wel zeggen.

Na een paar befaamde belgische weghobbels te hebben getrotseerd, schoot het airbag lampje aan.
Duidelijk een stekkertje onder de stoelen los. Zo las ik ook op het forum (archieven).

Wat ik echter niet las is de procedure. Bij m´n MGF (probleem komt overal voor *LOL*) moest ik de batterij ontkoppelen en 10 minuten wachten tot de airbag sensoren "ontladen" waren. Dan pas kon ik aan de stekker prutsen met contactspray of zo.

Dan is er het "reïnitialiatie" gegeven van de ECU, nl 4 maal op de gas trappen met sleutel in stand II.

Hoe werkt dat bij de alfa GTV.

Nu ik toch bezig ben. Bestaat er zoiets als een elektronische parts catalogus? Een werkplaatshandboek heb in intussen al gevonden.

Groetjes,
David. aka jupilerman

Enfin, ik had graag

GA!S
Member
Member

RE: Wederom: airbag lampje - stekker procedure

ma apr 03, 2006 12:41

Bij de 156 kan de ECU alleen door de garage gerest worden. Wat ze doorgaans doen is hem aan de Examiner hangen, kijken waar de storing zit, stekker losknippen en de verbinding doorsolderen. Dat verhelpt de problemen met slechte contacten. Vervolgens storing resetten en klaar.

Je laatste vraag: Er is een DVD met alle parts erop, ePER genaamd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”