Jaap147

toeterbedrading door stuurhuis giulia

di mar 21, 2006 22:45

Hoe hoort de deksel op het stuurhuis van een giulia er uit te zien en dan met name het pijpje waar de bedrading van de toeter doorheen moet lopen.
Mijn toeter bedrading ontbreekt en nu blijkt het stuurhuisdekseltje een dichtgelast pijpje te hebben. Pijp is nu doorgeboord en bedrading getrokken maar zoals verwacht loopt de stuuhuis olie er na bijvullen op deze plek net zo hard weer uit,kan me voorstellen dat e r normaal een rubber of een langere pijp op hoort te zitten,maar zie dit voor het eerst dus weet niet hoe het eruit hoot te zien.
Mijn vraagis hoe hoort het pijpje er normaal uit te zien en hoe wordt er voorkomen dat de olie er weer via het gaatje op de deksel uitloopt.
Toeter werkt trouwens wel weer :wink:

Egbertone
Guru
Guru

RE: toeterbedrading door stuurhuis giulia

wo mar 22, 2006 07:41

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar als je het ovale dekseltje wat bovenop het stuurhuis zit bedoelt, daar hoort de bedrading van de claxon niet doorheen te lopen. Bedrading komt aan de onderzijde uit het stuurhuis.

Heb helaas geen foto bij de hand van hoe het zit maar er wonen genoeg Giulia bezitters in Den Haag en omstreken waar je het zou kunnen bekijken. Zelf heb ik m'n Juul ook ergens in de buurt van Den Haag gestald, kun je ook wel even langskomen om te vergelijken. Stuur maar een PB.

Jaap147

wo mar 22, 2006 09:37

Dank je egbertone , maar de draad komt ook onder uit het stuurhuis.
Er zit een vierkant plaatje onder met 4 M8 boutjes en een aantal dunne metalen pakkingkjes, het gaatje in dit plaatje komt uit in de stuurkolom en daar is de draad doorgevoerd. Plaatje zit onder war je de stuurhuisolie bijvult.
Denk dat het pijpje op de vierkante deksel te kort is afgezaagd en dat er daardoor olie met de toeter draad naar buiten loopt.

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mar 22, 2006 10:03

Afbeelding

Even voor de duidelijkheid. Het draad komt dus zo onder uit het stuurhuis, zoals te zijn bij de pijl.

natuurlijk wel opvallend dat het gat dicht gelast was. Normaal is waar het draad doorheen gaat een gesloten systeem. De vraag is waarom ze het pijpje aan de binnenkant van het plaatje hebben ingekort.

Wat mij betreft mag je bij mij in Leiden komen kijken hoe het moet, maar ik denk dat je er wel uit bent wat het probleem is. Ik denk dat je het alleen kunt oplossen door het plaatje te vervangen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”