mikie1986

alfa 33 startproblemen

vr mar 10, 2006 03:18

heey mensen k heb jullie hulp hard nodig.

ik heb 1 week geleden een alfa 33 1.4 ie boxer gekocht maar nu heb k al startproblemen mijn vermoede is dat de startmoter overleden is kan ik ergens een 2e handse startmoter halen ergens of moet k een hele nieuwe gaan kopen? gaat mij dat veel geld kosten en veel tijd of valt dat wel mee.......ik doe het liefst alles graag zelf.

Toen ik deze alfa had gekocht......starte die al moeilijk heb de acca ffies vervangen met die in me andere auto zat een nissan micra 1.2 (overleden) maar alles deed het nog. alleen had k vandaag nog iets toen k aan et sleutelen was met de startmoter/ dynamo enz. had k me radio ff aangezet maar dei ging aan en uit aan en uit.....zou het dan ook kunnen zijn dat me accu leeg is......

wie kan me helpen k wil het liefst in deze alfa rijden anders moet k weer een adnere kopen i love alfa ben der helemaal verliefd op deze auto geworden

gegroet mikie

Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: alfa 33 startproblemen

vr mar 10, 2006 10:18

Mijn ervaring met een lege accu is dat wanneer je probeert te starten dat dan dashboard lampjes zo goed als uit gaan. Dat kun je bij een 33 ook goed zien. Anders probeer even te starten met startkabels. Doet die het dan wel dan heb je idd een slechte accu en anders moet je het ergens anders gaan zoeken.

Je was aan het sleutelen met de dynamo en accu... Alles zit goed op de plek en vast????

-Draait de startmotor rond?
-Grijpt die ook in, dus draait de motor ook?

Of draait de motor wel rond, maar slaat die niet aan?

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Algemene Technische vragen”