Ronald_27

RE: Open luchtfilter monteren, benzinemengsel ook aanpassen?

ma feb 06, 2006 16:59

dan zal ik nog wel een foto posten van mijn open lucht filter montageplek. Ik krijg hem morgen binnen. :D

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Open luchtfilter monteren, benzinemengsel ook aanpas

ma feb 06, 2006 18:13

duidelijke uitleg heren :thumbs:

wat kom je dan allemaal tegen bij KN op carbs
ik ga ze binnenkort plaatsen wat moet er dan nog meer gebeuren??

grt rogeralfa :driving:
Sproeierbezetting zal anders moeten, ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe of wat maar ik denk dat er hier al wel wat praktijkervaring is bij diverse mensen. Waarschijnlijk +5 of +10 main jet (gefundeerde gok).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Knopjes

ma feb 06, 2006 18:47

Ik heb zo geen foto van hoe ik het heb gemonteerd, maar ik heb een open luchtfilter recht op de luchtweger gemonteerd, en zo'n dikke flexibelen buis (omtrek +/- 50cm), die ik bij Doe Land heb gehaald, helemaal over de filter heen geschoven en vastgezet, en de buis naar een gat in het schutbord naast de radiateur geleid. Heel simpel, en naar mijn mening effectief ;) en m'n TS'je is het volgens mij met me eens, gezien hoeveel beter hij nu oppakt :P

Ronald_27

ma feb 06, 2006 20:09

THANX :D Knopjes voor je uitleg. Ik ga het het morgenmiddag allemaal monteren. De filter komt morgen binnen. :thumbs:

Knopjes

ma feb 06, 2006 23:16

Geen probleem ;) ik probeer morgen na het werk eens een foto te maken, let wel dat ik een 75 heb en jij een 33, dus ik weet niet of het bij jou net zo gemakkelijk te doen is.

Raimon
Guru
Guru

ma feb 06, 2006 23:19

@Knopjes: voor een open luchtfilter heb je toch een verloopstukje nodig, aangezien de aansluiting op de luchtweger vierkant is? Waar heb jij die op de kop getikt?
156 SW 1.9 JTD

Knopjes

ma feb 06, 2006 23:31

Bij een lokale automaterialenzaak (Automaterialen Zuid in Heythuysen), de aansluiting die op de OLF zit was zelf ook vierkant en paste perfect. Ik had geen extra verloopstukken of iets dergelijks nodig.

Ronald_27

di feb 07, 2006 17:58

Nou, ik heb me filter gemonteerd hoor. Het is geen K&N filter geworden. Ik heb gekozen voor een Raceland filter met verchroomd hitteschild. De filter zit rechtstreeks gemonteerd op de aanzuigbuis.

Net ook even een stukje gaan :driving: en ik moet zeggen dat ik wel verschil merk hoor. Hij is veel vlotter met wegrijden bij een stoplicht en met doortrekken naar de 6000 rpm hoor je duidelijk een grom in het vooronder van het aanzuigen van de lucht. Ik ben tevreden hoor. Het is een goed geluidje en de auto rijdt lekkerder met dit filter.

Nog wat fotos
http://www.mijnalbum.nl/Album=8LQDTONU

En de 33 staat ook op de foto, wat is ze mooi he? :D Op een foto kan je ook zien dat ik toch een roestgat heb onder het vultankje van de remvloeistof. Daar wordt binnekort een plaatje in gelast. Zou v Neerijnen dat ook doen? Want ik denk dat de 33 daar heengaat voor de reparatie en ook voor de apk in september. Dan gelijk ook nog de handremleiding fixen die iets roestig is.

groeten,

Ronald

Terug naar “Algemene Technische vragen”