Inderdaad een apart filtertje voor de carteronluchting, zie ook foto. Op deze foto is 1 kanaal van de carterontluchting nog niet afgedekt, nu wel. Zorg ervoor dat je de filters niet te strak vastschroeft, dan klemmen ze de gashendel vast namelijk. Voor de rest koele lucht aanvoer idd. Op Zandvoort kreeg de 33 er erg veel last van, en begon uiteindelijk zelfs een beetje te stotteren en in te houden. Als je een idee hebt voor koude lucht aanvoer, hou me dan even op de hoogte. Ik moet dat bij die van mij ook nog oplossen.
Ik heb daar nooit last van gehad, en mijn 33 kreeg het toch regelmatig ook flink te verduren. Ik vind dat warme lucht verhaal altijd vrij betrekkelijk, als je rijdt is er zoveel luchtstroming onder de kap dat het best wel meevalt naar mijn bescheiden mening. Zeker bij een boxer waar de (warme) uitlaat keurig onder de auto hangt.
@roger
Ik kon mijn K&N's niet monteren zonder vulpaten eronder, omdat het filter anders tegen de het stangetje van de gaskleppen aankwam. Daarvoor had ik 12mm alu vulplaten laten frezen, waarin ik dan gelijk m'n zelfgemaakte kelken kon vastzetten.
Ik heb de carbs nooit aangepast of af laten stellen na montage van de filters. Met het standaard afstelwerk bereik je sowieso niet veel, dat heeft alleen effect bij stationair en lage belasting. Bij hoge belasting kun je de mengselverhouding alleen wijzigen met andere sproeiers, dan moet hij dus op de rollenbank afgesteld worden. De motor pakte na montage van de K&N's minder mooi op, maar naar mijn mening zeker nog acceptabel. Voor een echt optimaal resultaat zul je dus de rollenbank op moeten.