Alfa Koen
Newbie
Newbie

Kachel "doorspoelen'' giulia

zo jan 22, 2006 14:45

De kachel van mijn Giulia werkt niet ''optimaal", hij werkt soms wel en vaak niet. Kan het zijn dat de kachel verstopt is geraakt?.
Als dit zo is, kan ik de kachel op een of andere wijze doorspoelen om de rotzooi eruit te krijgen?. Wie heeft dit wel eens zo gedaan?
Graag reactie, want ze voorspellen koud weer.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Kachel "doorspoelen'' giulia

zo jan 22, 2006 15:30

Kijk eers een naar de afstelling van je kachelkraan, 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.
Kachelbediening kun je zo onder het dashbord zien als je even door de knieen gaat. :wink:
Controleer of ie wel vol open gaat.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

ma jan 23, 2006 18:42

Ik heb het nu twee keer gehad met mijn 33SW (met een interval van een jaar of drie, vier). Wel blazen, maar geen warme lucht, ook al stond de kachelkraan open. Toevoerslang voelt warm, afvoerslang niet. Heb beide losgehaald en de tuinslang op de afvoer gezet en kraan opengedraaid zodat-ie in omgekeerde richting wordt doorgespoeld. Werkte goed. Met de huidige vriestemperaturen wordt dit klusje helaas een beetje lastig.

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

di jan 24, 2006 10:00

Kijk ook even naar het type kachelkraan. De oudere 105 types hebben een alu kraan waarvan het rubber membraan in de loop der tijd opzwelt en dus de toevoer afsluit. Dit is 9 van de 10 keer de oorzaak van een slecht werkende kachel.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 24, 2006 14:37

Wilbert en @@ hebben gelijk.....
Ik heb ooit nog eens mijn kachelkraan losgehad en nog aan de gang gekregen....ze zijn prima demontabel....dus succes!

Mijn juultje had toen ook bij deze temperaturen last van de waterpomp, die deed het slecht, wat vuil niet deed wegspoelen in de kachelradiateur. (of het moet er langzaamaan altijd al hebben gezeten - kraan en radiator toen schoongemaakt - was echt nodig)
na de waterpomp de kachelkraan gemaakt.....met nieuwe thermostaat was het weer fijn warm in de Juul.... :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

di jan 24, 2006 15:02

Klinkt bekend.. de eerste 5 jaar reed ik 's winters met handschoenen en een dikke jas aan in de Giulia. Na reparatie werkt de verwarming écht perfect.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Alfa Koen
Newbie
Newbie

za feb 04, 2006 21:30

Geen koude winters meer in m'n giulia. De kachel doet het weer :lol: .
Kachelslangen in de motorruimte losgekoppeld en doorgespoeld met water en wc-eend.
Er kwam niet veel troep uit de kachel. Afstelling van de kabel die aan het kraantje zit gechecked.
Alles weer gemonteerd + 2l nieuwe koelvloeistof. Na een klein test ritje werd de kachel weer lekker warm.

Terug naar “Algemene Technische vragen”