Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Moeilijke vraag over irritant geluid ....

ma nov 14, 2005 23:34

Het plaklood aan de binnenkant van de voorwielen komt tegen de remklauw aan, 100 procent zeker. De oplossing is het plaklood net iets te verplakken zodat het de klauw niet raakt.

Succes!!!
Zou kunnen.....

... maar ook met 16" velgen??

Maar het geluid is na het balanceren gekomen... dus dat maakt bovenstaande uitleg toch weer heel aannemelijk.
Dat lijkt me sterk! (bij 16"dan hè) Of er zit wel erg dik lood op! :shock: De laatste loodjes wegen het zwaarst zeker. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Doix

RE: Moeilijke vraag over irritant geluid ....

di nov 15, 2005 20:23

Het probleem is opgelost. Laat ik beginnen met zeggen dat ik me gek heb laten maken door de nodige berichtgevingen op diverse forums. Dit gekmaken was mede mogelijk omdat er ook op andere terreinen in mijn leven een aantal zaken misgingen, zoals onrechtmatig geld van mijn rekening gehaald, TPG die wondzorgartikelen die ik nodig heb ter herstel van die operatie, niet wilde of kon bezorgen en omdat dat herstel nu al maanden erg kl*te gaat....

Maar het tikken is dus opgelost. Vanochtend belde Speed Centre Geldermalsen mij om een second opinion te doen. Ze boden zelfs aan mijn auto met de ambulance te komen halen, maar dat heb ik, gelukkig achteraf, afgeslagen. Ik ben er zelf heen gereden, want ik wilde niet voor niets iemand heen en weer laten rijden voor mijn auto. Naarmate ik dichter bij Speed Centre kwam hoe minder het geluid werd. Zal je net zien, kom ik daar, niets te horen! Lijkt net de tandarts wel..... maar okee, daar aangekomen, hup op de brug en luisteren, en jawel hoor, niets. Maar wat wel opviel is dat hij nog meer trilde dan ooit te voren. Het stuurwiel leek wel te vechten in je handen, wat ik ook op de heenweg al merkte. Om een kort verhaal lang te maken, het tikken was loszittende loodjes aan de binnenkant van de velg, ik denk dat ik er een paar ben verloren onderweg? Maar er zat nog genoeg op de velgen, op 1 velg zat nog circa 180 gram lood verstopt en op de ander zat ook nog een niet misselijke hoeveelheid. De voorwielen stonden eigenlijk gewoon "scheef" onder de auto! Dit is gelijk opnieuw en nu goed gedaan en nu is de auto weer helemaal rustig op de weg en in het stuur. Het tikken is voorbij, want de resterende loszittende loodjes zijn verwijderd. Het enige wat men niet kan verhelpen is dat de rechtervoorband een hoogteslag kent, waarschijnlijk door de noodstop waar alles 3 weken geleden mee begon. Nu trilt de auto vanwege die hoogteslag nog heel lichtjes boven de 140km/h, maar okee, moet ik maar eens achter andere banden aangaan, maar deze hebben nog wel 7mm profiel.... banden met een zelfde plakgehalte maar iets harder rubber of zo lijken mij wel wat....

Een storm in een glas water dus, achteraf bezien....

BTW.: het pakket is ook binnen gelukkig, nog net op tijd voordat het echt problemen gaat geven met het herstel, en het bedrijf dat onrechtmatig geld van mijn rekening trok heeft het teruggestort. Dus laat de goede tijden maar weer komen!

Daarnaast toen ik zojuist thuis kwam, vond ik de rekening van het uitlijnen en balanceren op de mat: 120 euries. Toch maar even bellen morgen dat deze rekening ter discussie staat.

In ieder geval allen dank voor het meedenken,

Aad

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 15, 2005 20:28

180 gram lood. :schrik:
Laat je achterwielen ook eens balanceren. Grote kans dat de trilling boven de 140 ook verdewenen is.

Doix

Re: RE: Moeilijke vraag over irritant geluid ....

di nov 15, 2005 20:47

180 gram lood. :schrik:
Laat je achterwielen ook eens balanceren. Grote kans dat de trilling boven de 140 ook verdewenen is.
Dat vond ik ook, van die 180 gram dan. De trilling boven de 140km/h wordt veroorzaakt door een hoogteslag in de rechter voorband. Die is overdreven gezegd, ei-vormig, waarschijnlijk dus van die noodstop waarin ik een kuil meepakte.
Maar je weet nooit, langzamerhand komt mijn bella weer tot perfectie. 8)

Remco S
Guru
Guru

wo nov 16, 2005 06:28

hadden ze het lood dan voor een gedeelte op elkaar geplakt?

Doix

wo nov 16, 2005 11:26

Er zat een heel plakaat "lood" (tegenwoordig ander spul in verband met milieu) naast elkaar, verscheidene blokjes, plus wat aan de binnenkant van de velg, dat het tikken veroorzaakte. Ben vanochtend even langs de garage gegaan en mijn verhaal gedaan. Alles is keurig opgelost en het geld voor het balanceren e.d. is me kwijt gescholden.

Laat het grote feesten (lees: Alfa rijden) maar weer beginnen! :twisted:

Aad

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 20, 2005 16:24

Zoals al eerder is voorgesteld...... wieltje wisselen met achter.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Algemene Technische vragen”