frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: apk verandert 1 januari

zo nov 13, 2005 22:50

Verandert de verzekering mee? ;)
Dat bedoel ik...
Ik denk dat ,als t doorgaat ,er een hoop gezeik van komt;
Stel, iemand lepelt een 3,5 v6 savali in z'n 75 1.6je zonder remmen etc aan te passen en hij maakt er brokken mee: Dan denk ik dat z'n verzekering wel eens moeilijk kan gaan doen.....Die gaan zich terecht verschuilen achter de typegoedkeuring voor een 75 1.6 , niet afgegeven voor ééntje met 240 pk met diezelfde 1.6 remmen!
Ik neem aan dat ,als je de gestelde ombouw nu doet en m (verplicht) laat omkeuren bij de rdw je een 'waarborg' hebt (want rdw gekeurd) dat die auto ook daadwerkelijk veilig genoeg is voor de openbare weg (lees: remvertraging voldoende en uitwijktest zonder Mercedes A neigingen te vertonen bv... :wink: )
Moet een apk keurmeester gaan beoordelen wat wel of niet kan in deze?
Of komen daar , op z'n Hollands, regeltjes voor?
Grtz, fRank
alsof de remmen van een V6 nou zoveel beter zijn :roll: Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Je geeft anders allerlei amateurs echt een vrijbrief om zomaar wat te rotzooien... enge gedachte :!:

Heb jij weer een punt Yuri, maar idd ;wat ik in '400 'regels :shock: probeer duidelijk te maken zeg jij in die ene zin...(tis een gave denk ik... :wink: )

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

RE: apk verandert 1 januari

wo nov 16, 2005 12:24

Voor de APK heb je een minimale remvertraging van x m/s2 nodig, maar dat geld dan uitsluitend voor APK stations met een remmenbank. Stations zonder moeten de remvertraging naar eigen inzicht beoordelen.
Maakt voor de APK dus geen reet uit of je 70 PK of 300 pk hebt in je austin mini, of het verstandig is.......
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

matra sports
Guru
Guru

wo nov 16, 2005 12:59

kan nu ook een 6 cil in een van origine 4 cil zonder naar lelystad te hoeven afreizen idd.
MITS de wagen ook als 6 cil origineel geleverd is geweest. da's bij een beamer het geval, vandaar de wassen neus.

een wagen die nooit in een 6 cil uitvoering is gekomen voorzien van een 6cil heeft typegoedkeuring nodig 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 16, 2005 13:08

En hoe werkt dat dan, Matrasports? Want ineens gloort er hoop aan de V6-horizon voor toekomstige projecten :driving: (denk aan een mooie alfetta GTV met chroombumpers, maar dan op een 5-gats onderstel met een vette V6 er in =P~ )
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo nov 16, 2005 13:09

Ja en het kentekenbewijs hoeft ook niet meer overeen te komen met de aangeboden auto, het aantal cilinders dat op het kenteken bewijs staat zal toch echt hetzelfde moeten zijn als wat er onder de kap ligt.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

matra sports
Guru
Guru

wo nov 16, 2005 19:55

@GiuliaCorse ; dat zeggen we niet .............
Mij is het toegestuurd nadat de RDW te Lelystad mijn vwatuur op de baan getest heeft etc. omdat mijn vuurpijl nooit als v6 is gebouwd.
Was mijn model wel als v6 gebouwd ( al was het er maar eentje van de 10.500 :biggrin: ) dan kon ik er met aanzienlijk minder rompslomp een v6 ingelegd hebben met inachtneming van de 30% regel. Ook dan was er 6 cil op het kenteken terecht gekomen.
Dit is mij enkele jaren terug medegedeeld na heel veel heen en weer bellerij, zal / kan inmiddels wellicht gewijzigd zijn...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 16, 2005 19:59

Ze weten het bij de RDW zelf ook niet allemaal even goed nee. Ik heb ook wel eens een paar dagen na elkaar gebeld, steeds anderen gesproken en steeds andere antwoorden gekregen op exact dezelfde vragen. En die lapzwansen moeten dan mijn auto keuren....
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”