sjoerdb
Full Member
Full Member

snelheidsmeter 1750 berlina is dood

zo okt 30, 2005 22:33

mijn snelheidsmeter is dood, ik heb al gekontroleerd of de kabel draaide maar dat doet ie dus nie, waarschijnlijk is dus de kabel gebroken. morgen zal ik de auto ff op verhoging zetten zodat ik de aansluiting bij de versnellingsbak ook ff los zal halen.

is het mogelijk om alleen de kabel te vervangen en de huls te laten zitten? of is het verstandiger om huls en kabel in 1 keer te vervangen vanwege een betere wrijving in de nieuwe huls?

is dit een storing die vaker voorkomt bij 1750's / berlina's, is er wat aan te doen? en waar is makkelijk een kabel te bestellen van goeie kwaliteit?

alvast bedankt!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: snelheidsmeter 1750 berlina is dood

zo okt 30, 2005 22:52

Hoi Sjoerd.
Komt vaker voor.
Je moet zowiezo buiten en binnenkabel vervangen.
zorg dat de kabel in een zo vloeiend mogelijke lijn loopt (dus zonder scherpe knikken)
Ik weet niet of er verschil in kwaliteit is meestal komt het van een leverancier, maar ik haal dat soort spul altij bij Arese in Hoofddorp. succes mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

sjoerdb
Full Member
Full Member

RE: snelheidsmeter 1750 berlina is dood

ma okt 31, 2005 17:27

okee vandaag de auto ff wat opgekrikt, kabel is zo'n 40 cm voor de versnellingsbak gebroken. dus maar ff een prijsopgaven gedaan bij imola in hoorn. ook tevens maar dempers gevraagd en carbs omzetten. als we toch bezig zijn he!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Terug naar “Algemene Technische vragen”