Arno Romeo
Member
Member

Benzinepomp werkt niet 75 t.s.

wo okt 26, 2005 23:46

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn benzinepomp. Het relais van de benzinepomp wordt niet aangestuurd. Het zwart/grijze draadje loopt van t relais naar de regeleenheid. Als ik dus dat draadje aan massa leg, dan doet ie het wel. Het leek er op dat de regeleenheid hem niet meer doorverbond, maar dat was niet zo omdat ik de regeleenheid heb omgewisseld, met eentje die het wel zeker doet. Na een beetje gefrunnik in de kabels denk ik dat ie ergens massa of zo moet hebben, want als ik bepaalde draden aan massa leg dan gaat ie wel in 1 keer zoemen, maar niet op de juiste wijze omdat ie weer uitgeschakeld moet worden. Alle stekkers achter het daschboard en de zekeringkast heb ik gecontroleerd, relais uitgewisseld etc. De zekering nr.13 krijgt dus ook geen spanning, omdat het relais is uitgeschakeld, of hoort er altijd spanning op te staan?

Wie heeft er toevallig ervaring met dit probleem??

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

RE: Benzinepomp werkt niet 75 t.s.

do okt 27, 2005 11:43

Wie niet. Knopjes(Bert) heeft hier al een topic voor gestart. Bij mij was het i.i.g. tot nu toe altijd het contactslot en niet de stekker achter je dashboardkastje met de dikke roze draad.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Andretti Molletti

vr okt 28, 2005 00:00

Je relais krijgt aan een kant +.
de andere kant wordt via een draad naar de computer aan massa gelegd door de computer.
Ik denk dat deze draad slecht contact maakt of onderbroken is...
Leg een niuewe draad van het relais naar de computer en het is opgelost...
Wel even uitsoeken welk pinnetje van de computer het is...

Arno Romeo
Member
Member

vr okt 28, 2005 08:46

Dat is was juist het probleem, dat de computer hem niet aan massa doorverbond. Toen ik dus de draad had gevonden die naar de cumputer toe ging(zwart/grijs) en ik legde hem aan massa, dan deed ie het wel. Maar het vreemde nu is, is dat ik eigenlijk alle draadjes die in de computer gingen heb ik even aan massa gelegd (behalve de plus uiteraard) en plotseling werkte het systeem weer en blijft het nu gewoon weer doen. Het is jammer dat ik de echte oorzaak nog niet gevonden heb, want nu weet ik niet of het nog een keer kan gebeuren. Vooralsnog rijdt ie weer perfect en beter dan dat ie daarvoor deed, want toen wilde ook nog weleens eens inhouden. Ik denk dat het probleem nog ergens bij een slecht kontakt zit, maar laten we het beste er van hopen.

Andretti Molletti

vr okt 28, 2005 17:28

Dat lijkt dan op een slecht contact in je computerstekker wat je mogelijk verholpen hebt door de stekker een keertje los te nemen en er weer op??

Arno Romeo
Member
Member

vr okt 28, 2005 17:51

Nee, de stekker dacht ik ook al, maar die kontakten had ik allemaal gecontroleerd door de stekker uit elkaar te nemen en de stekkertjes te controleren of ze goed in de computer steken d.m. met een klein schroevendraaiertje de stekkertjes erin te steken.
Ik denk ik kan het ook omgekeerd doen, door een beetje overal aan te bewegen en kijken of het probleem weer terug komt. Voorlopig is dat nog niet gebeurd, dus blijf ik lekker rondrijden.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr okt 28, 2005 18:47

Voor het eerst dat ik hoor dat het wat anders is dan het relais of de roze draad. :shock:

Dus nog niet álles meegemaakt. :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Algemene Technische vragen”