Goedendag Alfa rijders!
Ik zit nu een aantal weken met een probleem waar ook de dealer nu mee vastloopt. Ik heb begin februari de domme fout gemaakt om een halfvolle fles ruitenvloeistof in de kofferbak van mijn Giulia te gooien, achteraf met de dop er niet goed op... De ruitenvloeistof is precies gaan lekken over de Magneti Marelli 90920 module die, totaal onlogisch, onderin de kofferbak ligt. Deze heeft de sloot water niet overleefd helaas. Zo begon de km stand te knipperen, allerlei waarschuwingsmeldingen als ABS, Airbag, etc.. Het leek haast Kerstmis in de auto. Gelukkig blijkt dat na allerlei tests alleen deze module kuren heeft en is de rest van de bedrading in orde.
Nu heeft de garage een nieuwe module gemonteerd. Deze module is origineel en bij Alfa zelf besteld. Hij is ingeleerd op de VIN van de auto, en daarna geprobeerd te proxy alignen. Echter accepteerde de auto deze module niet. Hier heeft de dealer een support ticket voor geopend bij Alfa. Nu zijn ze er dus achter gekomen dat de nieuwe module nieuwere firmware heeft dan mijn auto ondersteund. Schijnbaar zijn modules met oudere firmware ook niet meer te bestellen? Alfa is hier in ieder geval sinds 4 maart een softwarepatch voor aan het ontwikkelen. Echter zijn we nu bijna een maand verder en heeft de dealer sinds 4 maart ook niks meer vernomen van Alfa. Moet ik me ondertussen zorgen gaan maken?
Het gaat om een Giulia 2.2 JTDm met adaptieve schokdempers. Volgens de dealer zit daar ook meteen het knelpunt. Het probleem is dat de wagen nu al 1,5 maand stil staat zonder enige vooruitgang...