Beste alfisti,
ik weet even niet meer waar ik nu naar moet zoeken om mijn 159 1.8 mpi weer goed draaiend te krijgen.
Afgelopen week alle injectoren vernieuwd door Magnetti Marelli, resultaat was direct top, motor liep als een zonnetje en reageerde super.
2 dagen later opeens bal....na het starten schommelde de toeren enorm, tot bijna afslaan.
Bij het uitlezen kwam storingscode p0170 naar voren, alle slangen etc gecontroleerd en alleen de slang van de carterontluchting had wat speling, deze aangedrukt en dacht dat het dan wel beter zou gaan....niet dus.
Naar de garage geweest en alles nogmaals nagekeken en niets kunnen vinden, alleen viel het wel op dat de auto ontzettend stonkt, dus uitstoot meten: 12%...
Op aanraden van de garage de luchtmassameter vervangen door een nieuwe van Magneti Marelli (op artikelnummer opgezocht) en deze geplaatst: resultaat was nog slechter lopen, kon niet eens wegrijden van de parkeerplek en kreeg foutcode p0100, fout in het maf-circuit.
Nu heb ik de oude llm weer teruggeplaatst en de p0100 storing was weer weg.
Ik ga ook voor de zekerheid de lambdasonde vervangen van bank 1.
Wat kan het anders zijn??
Moeten alsnog de nieuwe injectoren ingeleerd worden zoals bij de diesel?
Kan het zijn de EGR-klep vervuild is, maar heeft de 1.8 mpi deze uberhaupt...kan daar niets over terug vinden.
Wie heeft het verlossende advies zodat ik mijn 159 weer normaal kan gebruiken en nog een aantal jaar plezier van kan hebben???