Roy Hartgerink

RE: Nordschleife 2005

zo jan 09, 2005 21:01

Yep, heb al 4 nieuwe bandjes eronder :-) Niks speciaal, gewoon om af te matten.

@ Erwin; ik lees nu pas 3,5 V6. Oei....

ErwinV6

RE: Nordschleife 2005

ma jan 10, 2005 09:30

Jaja ik zit ook niet stil al had ik rond deze tijd ook de remmen al voor mekaar willen hebben maar het schiet niet op. :cry:
Ben wel benieuwd hoe het 3enhalf litertje het doet op de Nordschleife :wink:

Roy Hartgerink

Re: RE: Nordschleife 2005

ma jan 10, 2005 17:29

Jaja ik zit ook niet stil al had ik rond deze tijd ook de remmen al voor mekaar willen hebben maar het schiet niet op. :cry:
Ben wel benieuwd hoe het 3enhalf litertje het doet op de Nordschleife :wink:
Trost je; ben ook nog bezig met de remmen.

Dan maar niet remmen hè :-)?

formuleboxer33

RE: Nordschleife 2005

di jan 11, 2005 14:59

ik denk dat mijn broer met zijn Sud ook wel weer een keer op de Nordschleife wil rijden, dus reken ook maar op een Sud!!

Als mijn Bertone rijd gaat die ook mee!!!

Ronnie

ErwinV6

RE: Nordschleife 2005

di feb 08, 2005 19:23

Langszaamaan komt het ringrijden :driving: dichterbij :thumbs:
Echter is er op dit moment voor zover ik het weet nog steeds geen datum bekend wanneer de Nordschleife weer open gaat :-s
Hopenlijk is er snel duidelijkheid want normalerwijze was het nu allemaal allang bekend.
Maargoed als ik meer weet horen jullie het.
Zo nu eerst maar weer eens aan mijn ringracertje peuteren want heb nog errug weinig aan de preparatie gedaan helaas, maarja je kan niet alles tegelijk helaas :roll:

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

di feb 08, 2005 20:13

welke datum ? :?:
ik hoor de datum wel ff.
156

Gebruikersavatar
gino
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Valkenswaard

RE: Nordschleife 2005

di feb 08, 2005 21:15

Lijkt me wel leuk om mee te gaan, maar op het circuit zal je me niet zien met mijn 166. In de omgeving kan je ook lekker sturen. Ik ga er vaak met de motor heen.
164 Super 3.0 V6

ErwinV6

RE: Nordschleife 2005

do feb 10, 2005 13:51

13 Maart is de Nordschleife weer geopend \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Kan mijn geluk niet op!
Nou alleen nog zien dat ik de auto klaar heb!!
Datum om met zijn allen te gaan volgt!!

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: Nordschleife 2005

vr feb 11, 2005 08:57

Ik begin pas over 2 weken aan mijn motor revisie, dus ik vrees dat het voor mij pas eind maart begin april wordt.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Nordschleife 2005

vr feb 11, 2005 11:26

De voorlopige TF Openingstijden 2005 zijn bekend. En auto alles behalve klaar :shock:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Nordschleife 2005

vr feb 11, 2005 15:56

Ook ondergetekende sluit zich gaarne bij de groep Alfa's aan die de Nordschleife gaan bedwingen.

Op sommige Ring fora wordt geringschattend gesproken over de Alfa's dus het is wel eens leuk om te laten zien waartoe onze bolides in staat zijn.
Ron Simons doet met zijn 75 experience wat dat betreft ook zijn best net zoals sommige vaste rijders op de Ring.

Zelf rij ik sinds een aantal jaren ook op de Ring met mijn 33 ringmeister.

Als een datum is vastgesteld is het wellicht handig de 'spelregels' voor het rijden op de Ring eens weer te geven [of kijk anders op de safety leaflet bij nurburgring.nl ]..
Dit om onnodige schades aan de Alfa's te voorkomen.
Heb zelf als passagier en een keer als toeschouwer al eens schades met Spiders meegemaakt. Wordt je niet blij van.

tot ziens op de Ring alvast
Tom
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Roy Hartgerink

Re: RE: Nordschleife 2005

vr feb 18, 2005 12:07

Als een datum is vastgesteld is het wellicht handig de 'spelregels' voor het rijden op de Ring eens weer te geven [of kijk anders op de safety leaflet bij nurburgring.nl ]..Tom
Hele goede aanvulling Tom!!!! De link is alleen tijdelijk uit de lucht :-(.

VORSICHT! Die Nordschleife ist gefährlich.

Als het goed is, doet deze het wel:

http://www.nurburgring.org.uk/safety-leaflet-dutch.pdf


francisco

RE: Nordschleife 2005

ma feb 21, 2005 14:23

Heren,

Wellicht dat dit iets voor jullie is:


Het Ringseizoen staat alweer voor de deur. Op 16 en 17 april (za/zo) geven 8200rpm.com en 75Experience een circuittraining op de Nordschleife voor iedereen die dit jaar voor het eerst gaat of voor de mensen die hun skills aan het begin van het seizoen nog willen aanscherpen.

Het programma zie er als volgt uit:

16 april
-Theorie avond (veiligheid, fun and basics of advanced driving). Cursus DVD en instructieboek voor gebruik en naslag inbegrepen.

17 april
-Introductie: elke cursist krijgt een aantal ronden verkenning vanaf de bijrijderstoel
-Konvooi: Leer de lijnen, rempunten door achter de instructeur aan te rijden. Je staat door een intercom in contact met de instructeur. Feedback on the circuit.
-Vrij rijden: Breng in de praktijk wat je geleerd hebt.
-Demonstratie door instructeur: Voor diegenen die Ron Simons nog niet kennen: Spectaculair!

Kosten
Rijden met je eigen auto: Euro 160 ex btw per persoon
OF
Rijden met Alfa Romeo 75TS ‘ring edition’ inclusief brandstof, baanhuur en WA-verzekering van 75Experience!. De cursusauto is de beproefde Alfa 75 Twin Spark. Deze laatste achterwiel aangedreven Alfa werd compleet aangepast met als resultaat een perfecte cursusauto: Euro 375 ex btw per persoon.

Inschrijven
Ga naar http://www.75experience.nl/inschrijven.html en schrijf je in onder vermelding van “8200rpm.com/75experience! Cursus Nordschleife 16/17 april”

We houden rekening met het niveauverschil van de rijders en kunnen de groep desgewenst opsplitsen over de 3 instructeurs.

Tot ziens op de Ring!

Francisco Zuniga en Ron Simons

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Nordschleife 2005

za feb 26, 2005 12:11

13 maart zullen we nog wel niet redden, want er ligt nu nog een pak sneeuw van 30 cm.
Begin er onderhand wel zin in te krijgen, maar wil stiekem wel met mijn Alfetta gaan rijden. Voor die tijd wel even andere schijven en blokken monteren.

Terug naar “Evenementen”