Gebruikersavatar
#595
Junior Member
Junior Member
Berichten: 62
Lid geworden op: wo dec 24, 2008 17:49
Locatie: Made / Zutphen
Contacteer: ICQ

Re: Spettacolo Sportivo 2020: 19/20 september, Zandvoort

do jun 11, 2020 08:35

Verstandige beslissing! En ook op tijd zodat er niet teveel op het laatste moment afgezegd en of gereorganiseerd moet worden. Het lijkt me toch al heel lastig om in deze tijd alles te organiseren zeker met de vele buitenlandse gasten. Je moet er niet aan denken dat er een klein virus uitbraakje op je evenement plaats vind. Bestuur mijn complimenten voor deze moeilijke en moedige beslissing =D>

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Spettacolo Sportivo 2020: 19/20 september, Zandvoort

za jun 13, 2020 13:36

(...)Dan moet de club volgend jaar maar eens wat extra's gaan organiseren(...)
Je bent zelf toch ook deel van de club?

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1721
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Spettacolo Sportivo 2020: 19/20 september, Zandvoort

za jun 13, 2020 22:35

Helemaal eens met de laatste reacties van Michel75, Pietro, #595 en Dinky!

Hoe jammer het ook is dat het Spettacolo niet doorgaat, dit is wel de verstandigste beslissing.

Wat financiën betreft: het gaat niet om een dagje circuit wat Pietro noemt maar om een weekend. Tel maar uit dan.

Een opmerking "dat de club dan volgend jaar maar eens wat extra's moet organiseren" die schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Het is wel heel makkelijk om zoiets vanachter je PC-scherm te roepen. Je wil niet weten hoeveel moeite er gedaan wordt (driekwart jaar lang, dus niet alleen in het weekend) om een Spettacolo te organiseren. En alle sores over dat het misschien niet doorgaat die kosten misschien nog wel meer moeite.

En denk ook eens aan de voorwaarden die gesteld worden als het wel doorgaat? Dan wordt het waarschijnlijk een evenement alleen voor deelnemers op de baan maar zonder (of met een heel beperkt aantal) toeschouwers. Nou lekker dan. Is dat een Spettacolo? Denk het niet.

Ook als er wel toeschouwers mogen komen, wie gaat hun gedrag dan bewaken en handhaven? Denk alleen eens aan de basisregel van 1,5 meter afstand houden. Ik heb heel wat jaren als vrijwilliger op de paddocks gewerkt, maar hier zou ik toch echt niet verantwoordelijk voor willen zijn....



.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1711
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Spettacolo Sportivo 2020: 19/20 september, Zandvoort

za jun 13, 2020 23:08

Ik begrijp de beslissing heel goed.

Je moet met een dergelijk evenement en alles wat daarbij komt kijken heel ver vooruit kijken. Spettacolo is niet zomaar wat vrijwilligers langs de baan en wat nederlanders op parking.
Er staan enorm veel buitenlandse renstallen, amateurracers en clubs die het evenement maken wat het is. Denk bijv. aan al die bijzondere alfa modellen die ze meenemen die het programma compleet maken.
Die hebben allemaal accommodatie nodig (wat staat gemeente Zandvoort toe?), en ze moeten ook nog hun land uit mogen voor hobby doeleinden.

Het is nog maar de vraag wat Nederland, maar vooral ook de overheden in het buitenland gaan doen eind september. Bij het vermoeden van een 2e golf gooit iedereen alles weer op slot. En dan ben je de helft van je programma en paddock kwijt.

1,5 meter is niet werkbaar, je kunt niet uitgaan van eigen verantwoordelijkheid als het hier op aankomt. En als vrijwilliger wil je ook niet de hele dag de politieagent uithangen.

Terug naar “Evenementen”