Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 17:20

Vanmorgen nog even de slaperige kopjes wezen bewonderen bij het eindpunt, hier om de hoek tenslotte.
Het was in ieder geval prachtweer vannacht/vanmorgen. En leuke hond Jeroen! Daar had ik ook wel even een ploatie van kunnen trekken, samen met die cocker van mij.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
brolli21
Moderator
Moderator
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 18:58

Ook wij hebben ontzettend genoten van de nachtrit.
Na een nat pak van vorig jaar,had ik dit jaar maar wat extra droge kleding meegenomen,gelukkig niet nodig gehad :lol:
Dit was de eerste rit die ik reed met de 156,en ik moet zeggen,dat is super goed bevallen.
Wat ik ook erg gaaf vond,is dat we nog even bij de showroom van Madeno moesten zijn voor de rit 8)

Afbeelding
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

Re: RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 20:59

Vanmorgen nog even de slaperige kopjes wezen bewonderen bij het eindpunt, hier om de hoek tenslotte.
Het was in ieder geval prachtweer vannacht/vanmorgen. En leuke hond Jeroen! Daar had ik ook wel even een ploatie van kunnen trekken, samen met die cocker van mij.

groetz, wims
Dank je de cocker mag er ook wezen blijft een leuk ras.

Afbeelding

Volgend jaar ga ik gewoon weer mee ging al een stuk beter dan vorig jaar.

Gebruikersavatar
Ron@ld
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di sep 05, 2006 02:03
Locatie: Deventer

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 22:05

Zo, ik ben ook weer een beetje bijgekomen van de Nachtrit. Het was een vermoeiende maar leuke nachtrit.

Op de terugweg naar huis wad ik niet meer helemaal scherp. Ik had op de flitsmeister gezien dat er op de A27 bij HMP 69.5 een flitser stond. Dacht ik... Totdat ik bij HMP 65.9 iets opvallends in de berm zag staan......te laat... Ik ben bang dat dat een dure wordt.

Als organisatie wil ik ook graag de deelnemers bedanken.
De nachtrit is voor mij soms ook nachtwerk als ik het routeboek aan het maken ben. En soms denk je dan; waar ben ik eigenlijk mee bezig? Wordt het niet eens tijd dat iemand anders de nachtrit gaat doen?
Maar als ik dan tijdens en na de Nachtrit jullie enthousiasme zie en jullie leuke verhalen hoor dan weet ik dat het nachtwerk om het routeboek op tijd af te hebben het allemaal dubbel en dwars waard is.
Volgend jaar sta ik weer geheel tot uw dienst.
Paul Seekle en ik zijn al weer druk aan het nadenken over een pakkend thema voor volgend jaar. Als iemand leuke suggesties heeft horen wij dat graag.
GT 1300 Junior
75 2.0

Gebruikersavatar
Ron@ld
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di sep 05, 2006 02:03
Locatie: Deventer

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 22:10

We hebben ter voorbereiding op de nachtrit veel informatie verzameld over de Watersnoodramp en het herstel erna.
Ik heb zelfs samen met Paul het Watersnoodmuseum bezocht. Als je een keer in de buurt bent moet je er een keer heen gaan. Is echt de moeite waard.
Toen wij tijdens het uitzetten door Colijnsplaat liepen, raakten wij per toeval aan de praat met een bewonder die als kind de Watersnoodramp had meegemaakt. Erg bijzonder om zijn verhaal te horen.
Alle verhalen van de gebeurtenissen rond de Watersnood hebben best wel indruk op ons gemaakt.
GT 1300 Junior
75 2.0

Gebruikersavatar
Ron@ld
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di sep 05, 2006 02:03
Locatie: Deventer

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 22:21

Hier is de uitslag van de rit.

Even de utileg bij de puntentelling
Vragen en foto's 1 punt
letters 0.5 punt
antwoorden bij de opwarmopdracht bij het startpunt 0.25 punt
Sommige antwoorden hiervan heb ik half goed gerekend, wat dan 0.125 oplevert. Uiteindelijk levert dat een mooie differentiatie in de uitslag op.

Afbeelding
GT 1300 Junior
75 2.0

Gebruikersavatar
Ron@ld
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di sep 05, 2006 02:03
Locatie: Deventer

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

zo sep 15, 2013 22:22

Zijn er trouwens foto's van navigatoren die met zwemvest aan in de auto zitten? Ik heb dit stukje van de rit helaas niet kunnen zien.
GT 1300 Junior
75 2.0

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 06:56

Nu dat onze Alfa in onderdelen ligt om op te knappen had ik al lang geen puzzeltocht meer samen met mijn vrouw gereden. Na navraag mocht het eventueel ook met een niet Alfa (wel als SCARB lid) en vanwege EC lid rijden doen we toch niet mee voor de punten en prijzen. Dit maal dus undercover met een grijze muis (Polo).

De rit was erg leuk en het is heel apart om je halverwege de Brouwersdam pas te realiseren dat je op de Brouwersdam rijdt. Het echte zwart van de nacht maakte alles een stuk lastiger. We hebben een stel met een 33 en met een 164 op een gegeven moment mee op sleeptouw genomen. Beide hadden nog niet eerder een puzzeltocht gereden en om dan gelijk de zeer moeilijke nachtrit te nemen... Ik hoop dat ze zich er niet door hebben laten ontmoedigen om vaker een rit mee te doen. Nadat bij beide de navigatrices in slaap waren gevallen en het alleen nog treintje rijden werd zijn ze afgehaakt en naar huis gegaan. Toen wij uiteindelijk bij de pijl-bol etappe aankwamen en na 10 minuten de eerste aanwijzing nog niet begrepen in onze vermoeidheid zijn ook wij afgehaakt (voor het eerst). Toch wat roestig..

Ronald, Seekle, Paul, Miranda en anderen; Bedankt voor weer een mooie en loodzware nachtrit.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 07:46

Helaas geen foto`s gemaakt van hellingproef en reddingsvesten, daar ging het allemaal ff te rap voor. ( en stomweg niet aan gedacht)

Zal vanavond even een paar foto`s hier parkeren, de rest gaat naar de site van de Scarb.

Ook namens mij allemaal nogmaals bedankt voor het enthousiasme. Zoals Ronald het zei, is dat hetgene wat me in de nacht op de been houd want zwaar is het zeker......

(maar oh zo leuk om jullie te zien zwoegen :twisted: )

En idd zijn de punten die Ronald aangeeft mbt de ramp zelf een aanrader, het heeft diepe indruk op mij gemaakt. Kun je tevens het mooie landschap van Zeeland bij dag eens bewonderen......
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 08:32

Op de terugweg naar huis wad ik niet meer helemaal scherp. Ik had op de flitsmeister gezien dat er op de A27 bij HMP 69.5 een flitser stond. Dacht ik... Totdat ik bij HMP 65.9 iets opvallends in de berm zag staan......te laat... Ik ben bang dat dat een dure wordt.
Auw... zo leverde de Sporen uit het Verleden rit mij ook nog een aandenken op; toen ik mij van startpunt Henk van Boven naar de onverwachte wegafsluiting bij Ter Apel spoedde om de deelnemers weer op de juiste weg te helpen ben ik geflitst met 97 waar 80 was toegestaan :x

Gebruikersavatar
Coosje
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do dec 30, 2004 21:31
Locatie: IJmuiden

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 08:52

Goedemorgen,

Ook weer redelijk fris & fruitig na een vermoeiende, maar o zo leuke nacht. Nu begrijp ik wat Seekle ieder jaar weer moet doormaken met Paul en Ronald :whistle:

Anyways: genoten :thumbs:
Van de zwoegende en enthousiaste deelnemers in hun zwemvesten en met de hellingproef, van de prachtige heldere nacht met een fraaie sterrenhemel
en de sfeer. Nu begrijp ik pas echt wat de nachtrit de nachtrit maakt :biggrin:

Wel stel ik voor om de volgende keer de als-wekker-fungerende-walkie-talkies thuis te laten...Kan ik tussendoor tenminste even een schoonheidstukkie doen O:)
(alhoewel: wie wil er nou niet door Ronald worden wakker gemaakt ;-) )

Iedereeen bedankt & tot de volgende keer !

Groet, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 11:25

Hier ook weer terug in het Oosten na een lang weekend met heul veel kilometers, en 1,5 uur bijslapen in Den Haag op zondagochtend.
We hebben weer genoten - de dames dan, ik weet niet of de heren er ook zo over denken ;)

ik vond de wandeling langs het water naar het caisson onder de sterrenhemel bijzonder indrukwekkend, juist omdat we er 's nachts liepen. Ik ben al niet zo van lopen langs water in het donker, en als je dan bedenkt dat dit water op 1 februari 1953 een kolkende massa was, er veel minder lichtjes en zeker niet zo veel sterren te zien waren, brrrr. Impressive.

Vond het thema heel mooi uitgewerkt. Volgens mij hebben we geen enkele etappe helemaal uitgereden, maar wel aan elke etappe geproefd. Etappe 4 wilde ik perse rijden, een route uitzetten langs een waterlijn, en vervolgens het water een stuk laten stijgen - hoe bedenk je het!

Als het aan mijn navigatrice ligt, volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 16:32

Was weer een fantastische rit.

Mijn moeder woont in Zeeland dus ken de omgeving enigzins zeker rondom Zierikzee.
Gelukkig heeft ze ook een boot zodat ik een reddingsvest kon lenen zaterdagmiddag.

Dus met de navigator afgesproken op het eindpunt waar we heerlijk gebakken mossels hadden gegeten voor aanvang van de rit.
Prima ontvangst in Steenbergen en voorzien van routeboek en de noodpakketten tijdig op pad.

Zoals altijd verliezen we veel tijd met opdrachten en kwamen we in de nacht in tijdsnood.
We moesten dus een keuze maken en zijn op een gegeven moment naar het tussenstop punt in 's Gravenpolder gereden waar we hartelijk ontvangen werden en
voorzien van een hapje en vooral koffie of energiedrankje.
Gesterkt gingen we de rest van de nacht en ochtend tegemoet.

Vooral die caissons waren indrukwekkend en leuk die wandeling daarnaartoe.
Vind het zelf ook heerlijk om over de lege wegen te rijden waarbij je grootlicht nodig hebt om genoeg te zien.

Zag dat onze inspanningen niet heel slecht waren dus we hebben nog wat te verbeteren de komende jaren bij de komende nachtritten.

Oh ja juist die etappe met de zwemvesten hebben we niet gedaan dus voor niks zwemvest opgehaald en meegenomen voor ons.
Afijn 's morgens weer het zwemvest teruggebracht bij mijn moeder waarna zoon voorzien werd van een lekker ontbijtje voordat die huiswaarts keerde.

Zal eens overdag een paar punten bezoeken de komende tijd.
Ondanks dat mijn moeder in de buurt woont ben ik daar toch nog niet geweest.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Alfa1990
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jul 22, 2013 23:10
Locatie: Sint Michielsgestel
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 17:17

Nu dat onze Alfa in onderdelen ligt om op te knappen had ik al lang geen puzzeltocht meer samen met mijn vrouw gereden. Na navraag mocht het eventueel ook met een niet Alfa (wel als SCARB lid) en vanwege EC lid rijden doen we toch niet mee voor de punten en prijzen. Dit maal dus undercover met een grijze muis (Polo).

De rit was erg leuk en het is heel apart om je halverwege de Brouwersdam pas te realiseren dat je op de Brouwersdam rijdt. Het echte zwart van de nacht maakte alles een stuk lastiger. We hebben een stel met een 33 en met een 164 op een gegeven moment mee op sleeptouw genomen. Beide hadden nog niet eerder een puzzeltocht gereden en om dan gelijk de zeer moeilijke nachtrit te nemen... Ik hoop dat ze zich er niet door hebben laten ontmoedigen om vaker een rit mee te doen. Nadat bij beide de navigatrices in slaap waren gevallen en het alleen nog treintje rijden werd zijn ze afgehaakt en naar huis gegaan. Toen wij uiteindelijk bij de pijl-bol etappe aankwamen en na 10 minuten de eerste aanwijzing nog niet begrepen in onze vermoeidheid zijn ook wij afgehaakt (voor het eerst). Toch wat roestig..

Ronald, Seekle, Paul, Miranda en anderen; Bedankt voor weer een mooie en loodzware nachtrit.
We waren echt uitgeput in deze eerste rit voor ons. We vonden het fijn dat we een flinke tijd met u mee hebben kunnen rijden.
Al met al een leuke avond/nacht gehad en we gaan zeker vaker meedoen.
Bedankt voor de leuke avond en nacht!

Gr. Roy (164)
Nu: Alfa Romeo 164 TS 2.0 Super

Gebruikersavatar
Tommie33
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr jul 26, 2013 00:49

Re: RE: SCARB 14/15 september: Nachtrit-Watersnoodrit

ma sep 16, 2013 17:27

Nu dat onze Alfa in onderdelen ligt om op te knappen had ik al lang geen puzzeltocht meer samen met mijn vrouw gereden. Na navraag mocht het eventueel ook met een niet Alfa (wel als SCARB lid) en vanwege EC lid rijden doen we toch niet mee voor de punten en prijzen. Dit maal dus undercover met een grijze muis (Polo).

De rit was erg leuk en het is heel apart om je halverwege de Brouwersdam pas te realiseren dat je op de Brouwersdam rijdt. Het echte zwart van de nacht maakte alles een stuk lastiger. We hebben een stel met een 33 en met een 164 op een gegeven moment mee op sleeptouw genomen. Beide hadden nog niet eerder een puzzeltocht gereden en om dan gelijk de zeer moeilijke nachtrit te nemen... Ik hoop dat ze zich er niet door hebben laten ontmoedigen om vaker een rit mee te doen. Nadat bij beide de navigatrices in slaap waren gevallen en het alleen nog treintje rijden werd zijn ze afgehaakt en naar huis gegaan. Toen wij uiteindelijk bij de pijl-bol etappe aankwamen en na 10 minuten de eerste aanwijzing nog niet begrepen in onze vermoeidheid zijn ook wij afgehaakt (voor het eerst). Toch wat roestig..

Ronald, Seekle, Paul, Miranda en anderen; Bedankt voor weer een mooie en loodzware nachtrit.
Leuk om te lezen! Nog bedankt dat we mee mochten rijden haha! We kwamen er gewoon niet uit zelf maar we doen zeker vaker mee!!
Het is wel een apart iets zo de nacht door te rijden..

Gr. Thomas (33)

Terug naar “Evenementen”