Na grondige voorbereidingen....
.... die overigens ook bestonden uit het maken van tabellen met gemiddelde-snelheid + snelheid + afstand, het meenemen van kompas, stopwatch, schrijfplank, diverse pennen, talloze 'zaken in het achterhoofd' en een flinke portie frisse zin, beantwoordden we vrijdag enkele quizvragen ('wat is de accelleratietijd van een Porsche GT3 van 0-100km/h?' e.d.), simuleerde ik twee rondjes rijden op het circuit van Zolder en vermaakten wij ons, na een prima dinerbuffet, foutloos tijdens de avondproef, waarbij we zeer dicht bij de bogey-tijd kwamen, hetgeen in de tussenstand in een 10 plek resulteerde:
We hadden daarbij tegenstanders 'van formaat'. Diverse formaten bedoel ik, zoals David en Goliath:
De zaterdagochtend, klaar voor een 260 km lange bolletje-pijltje rit, waar voor ons als deelnemers aan de Sportklasse nog eens een extra lus van 30 km bij kwam.
Foto is bijna dezelfde als die van vorig jaar. De vraag van Xavier Maassen (Maastrichts grootste autosporttalent) was zelfs helemaal het zelfde... "Wat voor type Alfa Romeo is dit?' Arjen moest zich inhouden om niet te zeggen 'Weet je dat nou nog niet?'

. 's Avonds wist Xavier het trouwens wel, maar dat terzijde...
Een deel van de immer goedgeluimde organisatie achter de starttafel. De verzorging tijdens het hele evenement was dik in orde
Tijd voor een fotoshoot:
Tja, tijd zat, we lagen ruim voor op het schema. ..... ..... .... ....
ktu...
'....eh, ik geloof dat ik een rekenfoutje heb gemaakt.... 126 seconden is 2 minuten en 6 seconden en niet 1 minuut 26.... (dat wist ik natuurlijk wel, was er voor beducht geweest die vergissing te maken, gaat het halverwege tóch fout

).
Antwoord van Arjen: Vrrrrooooaaaaarrrr,
Vrooaaaap,
Vrooooaaaaap,
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (en dat alles met een Vaillantiaans accent)
Binnen no time zaten we weer op het correcte gemiddelde.
Niet dat dat zin had overigens, er bleek maar één geklokte etappe te zijn

Enige minpuntje (net als vorig jaar) wat we kunnen bedenken, de informatievoorziening laat soms te wensen over. In die zin dat de informatie er gewoon niet
is, als we de informatie niet zouden oppikken konden we dat onszelf verwijten. De pret was er niet minder om, en we weten nu ook wat het nadeel is van die breeeede Porsches... je kunt er soms maar moeilijk omheen
Bij de stempelpost is een rustpauze ingelast. Ook Aad en Maud zaten nog steeds op het goede spoor.
Tegen vieren kwamen we weer binnen, nadat we in de 'Sportlus' in de omgeving van Margraten letters moesten zoeken ('derde letter van het bovenste blauwe bord') en met de twaalf gevonden letters twee woorden moesten samenstellen. Helemaal kwamen we er niet uit maar 'Novotel Hotel' leek ons toch redelijk plausibel.
Tot aan het diner ruim de tijd om nog een rondje parkeerplaats te doen:
Na een wederom goed verzorgd buffet begon het wachten op de prijsuitreiking. We hadden het zeker niet slecht gedaan, maar hoe 'goed' dan wel?
Twee paar gespitste oren, horen we daar Xavier 'Giulia' zeggen? Jawel, 'equipe 131' haalt de derde prijs in de Sportklasse!
Een leuke bekroning op een weekend lang prima en zeer ontspannen samenwerking. De vraag voor Arjen en mij is niet óf we nog eens aan een rally deelnemen, maar wanneer en welke. De SCSR is niet overdreven moeilijk, dus een volgende keer nog wat meer uitdaging?