berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Voor de Zeeuwen.. Deltarally

zo mar 04, 2007 00:02

Zondag in en om zeeland:
Deltarally voor het hysterisch rallykampioenschap!

Ff googlen, maar minstens een klantenauto van mij rijdt mee!
Wellicht ergens proeven te zien?

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Dinky Boy
Miniaturista

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

zo mar 04, 2007 00:19

wims
Guru
Guru

zo mar 04, 2007 09:14

ah, bijna vergeten....Is hier in de buurt, even zoeken waar ze de proeven houden. Moet wel werken, maar probeer tussendoor even te "vluchten"....

bedankt rik! wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 04, 2007 14:09

130 equipes en VEEL Alfa....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

wims
Guru
Guru

zo mar 04, 2007 15:46

Some guys have all the luck - Maxi Priest, oh nee, is ander topic, maar geluk had ik wel. De hele karavaan is door het mijn dorpje komen karren! Het geluid van de proef op de Grevelingendam was hier prima te horen. Heb van alles gezien, Giulia, Berlina, Bertje, TR, Spitfire, Sonett, 911, MG, Fulvia, noem maar op...

groetz, wims

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

zo mar 04, 2007 17:54

Some guys have all the luck - Maxi Priest, oh nee, is ander topic, maar geluk had ik wel. De hele karavaan is door het mijn dorpje komen karren! Het geluid van de proef op de Grevelingendam was hier prima te horen. Heb van alles gezien, Giulia, Berlina, Bertje, TR, Spitfire, Sonett, 911, MG, Fulvia, noem maar op...

groetz, wims
Willlem, enkele bilder wellicht?? [-o<
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

wims
Guru
Guru

zo mar 04, 2007 18:07

he, strikvraag fRank :oops: Moet net als ed nog bij je in de leer. Heb wel een paar foto's genomen, eerst was camera weer eens zoek en tussendoor nog "lastiggevallen" door clientele. Heb nu camera weer niet bij me en morgen zit ik den ganschen dag een standje te bouwen op de Hiswa, dus zal wel dinsdag worden ben ik bang...

groetz, wims

Jacqz
Newbie
Newbie

di mar 06, 2007 13:28

Met startnummer 51 in de sportklasse heb ik aan de Deltarally meegedaan. En een achtste plaats behaald. Met de 1750 Berlina. Er staan al een aantal foto's op de site (www.rallyworks.nl), ook van Alfa's, tijdens de zogenoemde Vredestein proef, maar helaas nog niet van mijn Berlina. Let op, alle foto's met een A ervoor zijn van vorig jaar.

Groeten,
Jacques.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 06, 2007 15:20

Dag Jacques,
Vreemd dat er in Odijk ook een Berlinaatje staat!

Ik zit in wijk bij Duurstede, bouw onder andere historische rallyauto's EN ben Berlinagek, EN heb bergen berlina onderdelen, maar jou nog nooit getroffen!
Ken jij Albert Boekel toevallig?

Groet,
Rik

Jacqz
Newbie
Newbie

Nieuwe Berlina in Odijk

di mar 06, 2007 15:41

Zo verwonderlijk is dat niet, want ik heb hem pas een week! Het was dan ook afgelopen week nog wel even stressen om een GTI Rallytwin ingebouwd te krijgen en de assurantieverklaring rond te krijgen. Maar dat is allemaal gelukt. Normaal rijd ik niet met deze auto historische rally's, daarvoor heb ik mijn Ghia. Maar die ligt sinds de SLS 2006 uit elkaar, al is het eind nu in zicht. Het heeft nogal wat moeite gekost om een motor, versnellingsbak en differentieel voor deze op een Fiat 1500 gebaseerde auto te vinden. Maar ik dwaal af, het is hier immers een Alfa site / forum.

Albert ken ik uit het klassieke rallywereldje. Hij is ook lid van de DHRC, waar ik penningmeester van ben. Hij rijdt volgens mij zeg ik uit mijn blote hoofd met een donkerrode Giulia.

De Berlina heb ik gekocht voor echt erbij: toertochten, vakantie, en omdat de Ghia en mijn dagelijkse auto (nee, ik durf op dit forum niet te zeggen wat dat is, want dan riskeer ik een neqschot) beide tweepersoons sportauto's zijn en ik ook wel een grotere vierpersoonsauto met vier portieren wilde hebben. Al woon ik alleen en zijn mijn zoons al lang de deur uit. De Berlina is exclusiever en mijn vader had hem vroeger - al heeft die ook een Giulia 1300, een Giulia 1600 en een Berlina 2000 gehad.

Ik kom zeker binnenkort dus in Wijk langs. Dit weekeinde niet, want dan rijd ik de Horneland Rally (in een Porsche)

Groetjes
Jacques

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 06, 2007 17:20

Hier enkele plaatjes van deelnemers. (credits: wims :wink: )
Grtz,fRank
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 06, 2007 17:49

Ik neem aan dat Jaques dan die Verde Olivio Berlina is? Mooie kleur zeg!

En die Ghia 1500 GT... :thumbs: (durf 't bijna niet te vragen, maar heppie daar ook foto's van?)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Jacqz
Newbie
Newbie

di mar 06, 2007 21:35

Klopt. Er reed nog een Giulia mee, van Mark Hagenzieker, ook een prominent DHRC donateur, die heeft precies dezelfde kleur als mijn Berlina.
Ik heb een erg mooie serie professionele foto's van mijn Ghia tijdens de Classic Scheveningen Luxemburg Scheveningen van afgelopen jaar. Ik kan die wel wel ergens plaatsen en linken en zo, ik moet nog even uitzoeken hoe dat werkt.
Ik ben vanavond even gaan kijken bij de tuner, de opbouw schiet nu erg op. Het zal Alfisti wellicht wat minder zeggen, maar er gaat nu een Lampredi motor in. Ik hoop hem met een maand weer te hebben. Dat moet ook wel, want ik wil er de Tulpenrallye mee rijden. De Berlina zou een prima alternatief zijn, want die is natuurlijk veel gerieflijker voor zo'n lange zesdaagse rallye. Al zou ik dan wel als een scheet een FIVA id card voor de auto moeten aanvragen - dat zal ik trouwens meteen vanavond maar eens doen...

Overigens is het niet de eerste keer dat ik in een Alfa een rally rijd. Ik heb de Wintertrial naar Monte Carlo een aantal jaren geleden in een Giulia gereden. En anderhalf jaar heb ik in een 1750 GTV uit 1968 vele Nederlandse en buitenlandse rally's gereden.

Jacqz
Newbie
Newbie

di mar 06, 2007 23:33

Op verzoek heb ik de foto's van de Ghia op mijn site geplaatst. Je vindt ze hier.

Jacques.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 07, 2007 11:30

WAT een mooie auto!
En de meeste Alfisti zegt Aurelio Lampredi echt wel wat. Ikzelf sleutel nog wel eens aan 12 cilinders die ook door de heer lampredi bedacht zijn, van dat ANDERE italiaanse merk.....
Ik ken het merk Ghia wel, enz, maar deze heb ik geloof ik alleen maar ooit op een foto gezien!
Toppertje!
De Tulpen zou ik toch echt met de Berlina rijden!

Rik

Terug naar “Evenementen”