Raf
Junior Member
Junior Member

Bergrace Cividale - Castelmonte (Italie)

di okt 17, 2006 21:08

Hierbij een verslagje van een bergrace welke we afgelopen weekend hebben gereden.

Vorige week direct nadat we zijn thuisgekomen van de Squadra Italia wedstrijden op Zandvoord zijn Ed en ik begonnen met het laden van de raceauto’s in de trailer, gelukkig hadden we deze keer behoorlijk wat ruimte over zodat met wat passen en meten beide auto’s geladen konden worden. Uiteindelijk vertrok ik zondagnacht om 01:30 om het eerste stuk richting Italie te rijden.
Dinsdagmorgen bij aankomst keken onze Italiaanse collega’s vreemd op bij het zien van de twee auto’s, ze hadden ons meerdere malen uitgedaagd om aan de bergrace Cividale – Castelmonte mee te doen. Deze wedstrijd wordt jaarlijks gehouden in het stadje waar het zusterbedrijf is gevestigd. Echter hadden ze daar nooit verwacht dat we echt mee zouden gaan doen.

Afbeelding
Aankomst in Italie

Vrijdagmiddag ben ik Ed en een stel vrienden wezen ophalen op het vliegveld en daarna direct door naar de inschrijving en de technische keuring waar we gelukkig zonder problemen door kwamen. Daarna nog even in de stad wezen stappen en vroeg naar bed.

Zaterdag, de trainingen. We waren behoorlijk gespannen, nog nooit op een berg geracet, bovendien hadden we de weg naar boven slechts 1 keer kunnen verkennen wat veel te weinig is voor een stuk van 7,5 kilometer vol onoverzichtelijke (haarspeld)bochten.

Afbeelding
De start

Afbeelding

Afbeelding
Onderweg naar boven

Zondag was het dan zover, de wedstrijd. Net zoals zaterdag twee keer naar boven, de tijden hiervan bij elkaar opgeteld geeft het resultaat. Nu was ik te overmoedig, zaterdag was alles goed gegaan en ik dacht nu later te kunnen remmen, helaas de route nog niet helemaal in mijn hoofd werd ik verrast door een haarspeldbocht welke ik later verachte, heel hard remmen, te laat, boem een boom. Gelukkig bleef de schade beperkt en kon ik de wedstrijd voortzetten. Al met al zondag toch de tijd nog flink verbeterd.

Afbeelding
Hij kijkt een beetje droevig met zijn oogje half gesloten.

Afbeelding

Na de tweede heat was het tijd voor de prijsuitrijking, geheel tegen de verwachting in bleek ik ook prijs te hebben. Scuderia de Portello had prijzen beschikbaar gesteld voor de snelste Alfa’s in de diverse klassen, mijn geluk dat in mijn klasse weinig Alfa’s meereden en ik de snelste bleek te zijn

Afbeelding
De trofee.

Ook Ed is in de prijzen gevallen, hij was de snelste in zijn klasse en kon dus ook een beker in ontvangst nemen.

Afbeelding

Al met al is het een geweldige week geweest met als toppunt en afsluiter het weekend, dit was een prachtige ervaring. De auto’s zijn nog in Italie, gezien de trailer voor de terugweg geheel vol was, dus de auto’s komen een van de volgende ritten mee terug.

Volgend jaar hopen we weer mee te kunnen rijden!
Giulia Super
Squadra Bianca

Rees-Cees

RE: Bergrace Cividale - Castelmonte (Italie)

di okt 17, 2006 21:17

Leuk Raf echt gaaf. kopie opsturen naar het KB dit is uniek en vooral leuk.

doe de groeten aan Ed :thumbs:

A-Repair
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di okt 17, 2006 22:12

Goed bezig RAF. Inderdaad effe een verslag van maken voor het KB. Klein verhaaltje. Ik heb in 2000 ook eens een heuvelklim gedaan met mijn race-sud. Echt een belevenis. Het was in Osnabruck. Daar kun je echt superauto's zien. Van Formule auto's tot rally kanonnen, waanzinnig. Ik was toen uitgenodigd door een Duitse Alfa raceclub. Helaas in een snelle linkerbocht mega onderstuur, greppel ingedoken, einde Sud. Zo krom als een banaan. Eigenlijk best link zonder uitloopstroken en grindbakken. Alleen bomen/greppels/afgrond. Maar goed uitgestapt (gekropen) gelukkig. Groeten, Arie

TurboMarc
Guru
Guru

di okt 17, 2006 22:50

Hé Raf,

Jullie zijn echt stapelgek :wink: Gefeiliciteerd met de prijzen, auto moest toch nog naar de spuiter dus dat komt wel goed met de schade!

Ciao
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Maurizio
Guru
Guru

wo okt 18, 2006 08:41

:thumbs: respect, een heuvelklim staat ook nog op mijn once in a lifetime to do things 8)
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 18, 2006 09:08

Erg stoer! En spannend ook. Hoe kreeg je warmte in je slicks? Of was er mogelijkheid om warm te draaien? Erg spectaculair hoor!
Jammer van dat boompje, maar het lijkt mee te vallen.
Alfa romeo: The art of the machine!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 18, 2006 10:41

Gefeliciteerd en sterkte met het schadeherstel *leuk stukje trouwens* 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 18, 2006 10:55

Haha, GEWELDIG!!

Gewoon je auto opladen om een paar rondjes in de italiaanse bergen te knallen. Erg gaaf, super van Ed dat hij de snelste in zijn klasse was! Enneh...... jouw trofee ziet er stukken beter uit dan de plastic schaaltjes van de dnrt! (die het toch goed doen op het dressoir). Cool om te lezen ook!
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Raf
Junior Member
Junior Member

wo okt 18, 2006 19:57

Bedankt voor de leuke reacties.

Ik zal een uitgebreider stuk schrijven voor het KB, als het goed is krijg ik deze week nog meer foto's dus ook wel leuk om erbij te doen.

Het is inderdaad best link zonder grindbakken en uitloopstroken, een foutje moet je al snel bekopen met schade. Wel zijn er langs de afgronden flinke, soms 3dubbel vangrails geplaatst, waarschijnlijk meer voor het idee.

Je moet er zeker het eerste deel rekening mee houden dat de banden nog koud zijn, mogelijkheid om deze te warmen is er niet. Beneden sta je in een rij opgesteld op volgorde van startnummer en er is geen ruimte om de banden eerst warm te rijden.
Giulia Super
Squadra Bianca

Dinky Boy
Miniaturista

wo okt 18, 2006 21:56

Gááf! Dank voor je verhaal en foto's en uiteraard gefeliciteerd met de prijzen :D

Terug naar “Evenementen”