Netfinity
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 20:38
Locatie: Borne

Re: RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

za mei 10, 2008 09:57

Bij Preston Palace, toch?
Bas, wij Hengeloërs (en een Oldenzaalse Hagenees) verzamelen om 8:15 bij v/d Valk Hengelooooooooooo...see you there!
En misschien nog een Hengeloër :D Nog even overleggen over de tijd...

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

za mei 10, 2008 14:04

Hey top, dat zou leuk zijn, kan ik gelijk je aanwinst aanschouwen! :wink:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

Re: RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

zo mei 11, 2008 15:59

Hoogeveen? Prima! Dan rijden wij ook met jullie mee! Met een zilveren 145 JTD
Hmm balen, ik zal er wss niet bij zijn, vanmorgen is de motorstoringslamp gaan branden :( :(
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

ma mei 12, 2008 23:00

Was mooi rijden vanochtend!!!!!!! mooie wagens allemaal.

Gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Netfinity
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 20:38
Locatie: Borne

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

ma mei 12, 2008 23:16

Was zekers leuk, ik vond de heenreis haast leuker dan de rest van het gebeuren :lol:

Kreeg je je spider nog weer aan de praat daar aan het einde vd tunnel?
Wordt ook wel Erik genoemd

75 Imola 2.0ie 1991
Fiat Punto 1.2 2001

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

di mei 13, 2008 18:41

Nee helaas niet probleem met de brandstofpomp. Er was gelukkig een hele aardige 159 rijder die mij omhoog gesleept heeft. Daarna heb ik em weten te starten maar bij oprijden van het paddock stopte ze er echt mee. Na een half uurtje afkoelen startte ze wel weer.

van de week maar even naar laten kijken. Het was idd een mooie rit die kant op.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3965
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

di mei 13, 2008 21:43

Vapourlock?
Ik zag de 159 jou wegslepen idd en kon daarna mooi via de vrij rehterbaan de tunnel door ;) Thx :D
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2310
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

di mei 13, 2008 21:55

Vapourlock?
Lijkt mij ook vapourlock. Helemaal omdat het erg warm was, en je een redelijk eindje reed
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

di mei 13, 2008 22:30

Mwah, ik weet niet of dat het is. Ze start altijd lastig, net alsof ze geen brandstof krijgt om vervolgens met veel horten en stoten tot leven te komen. Het vreemde is dat dit gepaard gaat met een behoorlijke benzine lucht. Dus toch wel brandstof maar geen ontsteking???

Lastig probleem, maar lijkt mij toch iets met de brandstofpomp. Zo'n vapourlock kan toch niet aanwezig zijn na een kort ritje of een nachtje slapen? Of wel?
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2310
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

do mei 15, 2008 18:19

Mwah, ik weet niet of dat het is. Ze start altijd lastig, net alsof ze geen brandstof krijgt om vervolgens met veel horten en stoten tot leven te komen. Het vreemde is dat dit gepaard gaat met een behoorlijke benzine lucht. Dus toch wel brandstof maar geen ontsteking???

Lastig probleem, maar lijkt mij toch iets met de brandstofpomp. Zo'n vapourlock kan toch niet aanwezig zijn na een kort ritje of een nachtje slapen? Of wel?
Bij Vapourlock verdampt de benzine, en dat is dan misschien ook wel de reden waarom je het ruikt. Het walmt dan de motor uit. Mogelijkheid?
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

do mei 15, 2008 20:19

Hoe zouden we dit kunnen controleren? En waarom ontstaat dit dan elke keer als ze start (of beter gezegd in zo'n geval dus als ze uit gaat)?
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

do mei 15, 2008 21:45

Het vreemde is dat ze na echt lang rijden dit probleem heeft. als ik een half uur over de snelweg ga en em daarna laat afslaan start ze wel weer direct maar zoals maandag warm weer en lang rijden deed ze echt niets meer. Heb wel ondekt dat wanner ik starten ik de koppeling verder op laat komen ze wel beter start. En als ik na lang rijden de tankdop eraf draai hoor ik geen gesis, dus geen vacuum.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 854
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

do mei 15, 2008 22:08

Kijk ook even naar de vlotters en het benzinefilter/druk regelaar.

Ik neem aan dat je een mechanische pomp hebt, als het goed is zit er een filter wat meteen een drukregelaar is ergens onder de
luchtfilterbak. Als de druk niet goed geregeld wordt, zeker in combinatie met slechte vlotter naalden of een verkeerde afstelling kan
ook problemen geven.
Zijn je slangen ook nog goed? Kan zijn dat die poreus zijn en zeker bij een warme dag kan er dan extra benzine verdampen.

Kortom, misschien eens een keer alles goed nalopen : klepspeling,ontsteking,carburateurs en brandstoftoevoer.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

do mei 15, 2008 22:29

Hoi edwin, gisteren inderdaad even alles bekeken en die slangen waren redelijk oud te noemen en. Heb daarom ook besloten binnenkort alles aan de rechterzijde van de motor af te halen schoon te maken en waar nodig te vervangen. Ik kreeg nog een tip mijn inlaatrubber, hoe kan ik checken of deze poraus is zoals ik er nu op kijk lijkt ie goed te zijn voel ook geen lucht blazen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 854
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: SAMEN RIJDEN NAAR VIVA ITALIA op 12 mei

vr mei 16, 2008 07:40

Motor laten lopen en dan remmenreiniger te spuiten op en richting de inlaatrubbers.
Als het toerental van de motor veranderd dan zijn de rubbers versleten en lek.
Kijk ook even of de vacuumslang van de rembekrachtiger nog goed is, die loopt vanuit het
inlaatspruitstuk (linksboven de linker carburateur) naar de rembekrachtiger en is ook weleens versleten.
Bij twijfel altijd vervangen, er kan valse lucht aangezogen worden met als gevolg dat je schade krijgt aan de
1e cilinder van de motor.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Evenementen”