Zoooo... fotokes (dit wordt ooit nog een Nederlands woord Kristal) ge-upload.
fotokes
De dag begon geweldig. We vertrokken uit Julianadorp (weekendje weg) en reden lekker relaxed naar Haarlem. Mooi weer! Leuke ontvangst bij Sam van Lingen en een fijn stukkie cake. Daar kom je tenslotte voor, nietwaar? Even snel bij al dat nieuwe spul in de showroom langsgehold en toen in de rij gestaan bij de aanmelding. Goed teken! Eenmaal ingeschreven gingen we onderweg.
Al vrij vlot kwamen we op het pont. Altijd leuk om met de auto op de boot te gaan. We stonden wel hutjemutje hoor!
Zo rond half een wilden we even ergens gaan lunchen. Een mooi uitziend restaurantje, mooi weer: dus terras!!
De eerste keer dit jaar en ook nog op een alfarit.

Jammer dat we wat tijd hadden verloren zoekend naar P. Melker (2e secretaris) die bleek trouwens dood te zijn en achter een tegeltje van 15 cm te zitten...

Dus wilden we wel SNEL wat eten.
Nou hier hoef je dat NIET te doen:

Na een uur nog niets en toen maar betaald en weggelopen zonder iets te hebben gegeten.
Snel wat tijd (en Bart en Jolanda) ingehaald en met de twee nuova's wat seconden goed gemaakt... Want in Schoorl hielden ze al bijna op met het laatste spel! Maar toen begon het tegen te zitten... file in Schoorl, daarna file voor verkeerslicht en daarna brug open...
Maar toch nog even een fotoke gemaakt:
So far so good. We dachten dat we het wel zouden halen maar wisten wel dat het ietsje te laat zouden zijn... toen begon het plots gigantisch te trillen in de Juul! Het leek op een lekke band... maar de wegligging was in principe nog wel goed.
Allemaal ?????????
Na een snel overleg met de GiuliaforJulia equipe besloten we dat we de pijp maar aan Maarten van de ANWB moesten geven en dat zij de nuova eer maar moesten redden.
We hebben de ANWB gebeld en zijn in Wieringerwaard in Hotel Restaurant 'het wapen van Wieringerwaard" gaan zitten. Een gemoedelijke kroeg waar we wat simpel eten konden bestellen. De auto konden we achter op het parkeerterreintje kwijt...
Toen Rob van de wegenwacht ter plaatse was bleek het niet de schokdemper te zijn. Wat wij wel dachten... maar er was een busje uit de krukas te zijn. Ik bedoel eigenlijk NIET te zijn want die was er uit gesprongen. (waarschijnlijk door een inhaalactie op een audi die we met veel toeren voorbij gingen

)
Rob v.d.w.w. kon de auto niet ter plekke repareren (hij had het wel heeeel graag gewild) en dus zijn we met de ambu naar Joure gebracht. Wij tweeën voorin en Juul achterop!
een vreemd einde van een leuke dag! Wel eentje die we onthouden hoor! Juul staat nu bij de garage en ik hoop dat ze volgende week er weer bij is op de registerdag!
Ik wil nog wel even een paar mensen bedanken:
Bart, Jolanda en kids... jullie hebben nog een drankje (of ijsje) tegoed! en bedankt voor de gezelligheid en de mooie VROAAAAAAAPPPP'S
Rob van de wegenwacht. Een alfaliefhebber die ook jullie alfa's met liefde op de wegen houdt.
De crue van het wapen van Wieringerwaard. Heel gezellig en gemoedelijk allemaal!
En Marcel van de autoophaaldienst. Die ons keurig op de verschillende adressen heeft afgezet! (en dat bedoel ik niet financieel)
Bedankt!!!
Groet, Gretha en Michel