SPIDERVELOCE1750

Re: RE: SpaItalia 2006

za jan 07, 2006 13:08

Niet echt een waalse organisatie hoor, het is een spin-off van de belgische Alfa club die Spa Italia organiseren, en een groot deel van deze organisatoren zijn wel degelijk Vlamingen.
Maar ik stel vast, en dat heb ik hen ook al laten weten, dat zij voor het grote geld gekozen hebben ipv een evenement zoals het SS. En dus het circuit verhuren aan oa Lamborgini en een aantal Ferrari-clubs.
Wel is het zo dat Alfa Romeo Belgio zo goed als geen inspanningen doet om dit soort evenementen te ondersteunen. En dat de organisatie dus andere manieren moet zoeken om het evenement te organiseren (en er ook nog een cent aan over te houden)
Het verschil tussen de eerste Spa Italia en de laatste was inderdaad zeer groot. En dat is zeer jammer.
Dat wist ik niet David . Maar ik denk dat dan ook veel te maken heeft met het aantal enthousiaste leden dat de Quadrifoglio heeft . Als je dit vergelijkt met de SCARB ... amaai . Het budget zal dus in België een stukske kleiner zijn en als je dan inderdaad niet veel respons krijgt van Meneer Aboab , rest er natuurlijk niks anders dan er een commerciele bedoening van te maken .
We zien wel weer dit jaar :wink:

BTW Ik vond het trouwens vorig jaar ook een beetje zielig al die mooie Spiderkes zomaar ergens in een hoekje gepropt .

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: SpaItalia 2006

za jan 07, 2006 23:51

Ik ben in 2003 geweest en vond het toen al wat tegenvallen, maar ja het evenement moest nog groeien. :roll:
Als ik dit allemaal lees, geloof ik niet dta het ooit wat wordt.
Ik sla dus voorlopig maar over. :wink:
Er worden daar regelmatig veel mooiere evenementen georganiseerd en dan ook nog voor veeeeel minder geld! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

SPIDERVELOCE1750

zo jan 08, 2006 09:36

Er worden daar regelmatig veel mooiere evenementen georganiseerd en dan ook nog voor veeeeel minder geld! 8)
Met heel schone fotookes als resultaat ... :wink:

Kristal

Alfarmada

zo jan 08, 2006 21:41

Afbeelding
Zoals je hier kunt zien was de Ferrari parking wat overdreven, als je dan zag hoe de Alfa's her en der verstopt werden :? .
Het was ook een gemiste kans dat de Spiders "buiten" stonden.
Anderszijds waren er soms wel "leuke" dingen te zien :schrik:
Afbeelding

@Kristal: Het aantal enthousiaste leden van Quadrifoglio is idd misschien niet zo groot als als hier op het forum. Maar hier op het forum is iedereen
met gelijk welke Alfa welkom :D en daar twijfel ik soms aan bij Quadrifoglio :cry:

Philip.

SPIDERVELOCE1750

zo jan 08, 2006 23:07

@Kristal: Het aantal enthousiaste leden van Quadrifoglio is idd misschien niet zo groot als als hier op het forum. Maar hier op het forum is iedereen
met gelijk welke Alfa welkom :D en daar twijfel ik soms aan bij Quadrifoglio :cry:

Philip.
I understand what you mean ... voor mij dus ook geen -excuse my language - " Kak aan mijn gat " . Reden te meer om maar eens op de barricade te gaan staan ... eu ... dat was al een tijdje geleden voor mij , maar het bevalt me weer prima . :wink:

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat voor mij iedereen in eerste instantie gelijk is voor de wet . En natuurlijk selecteert iedereen na verloop van tijd , maar als je niet probeert , bereik je ook niets .

Ik voel me nooit meer dan iemand anders , maar ook niet minder .

Ach ja ... People just ain't no good ...

Kristal ( In laatavondstemming :wink: )

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 09, 2006 19:26

Afbeelding

Hee een F40 . Mijn lievelings Fiat :blue_cool:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma jan 09, 2006 19:48

Waar denk je dat die F voor staat :wink:

Rocus
Member
Member

ma jan 09, 2006 20:20

Staat voor FIK (en de eigenaar roept dit woord met "uc" in het midden in plaats van de "i"")
156 2.5 V6 24V SW (2001)
916 GTV 2.0 Twin Spark 16V (1996)
GTV6 (1981)Alfa Rosso

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 20:26

ik krijg een beetje het gevoel dat stelselmatig een aantal evenementen hier bewust elke keer worden afgekraakt, laatst ook die show in Brussel.

zijn we verwend of kunnen we onze eigen "dingen" alleen maar goed vinden :?

ik heb me goed vermaakt in Brussel en in Spa dit jaar :wink: en komend weekend in Maastricht.....ga ik me vermaken dat weet ik heel zeker
156

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 09, 2006 20:34

Jasparon,

ik ben het met je eens. Toch moet je, denk ik, het commentaar hier met een korreltje zout nemen.
Ik vind het bijvoorbeeld doodzonde om de Ferrari F40 zo te zien. Maar het evenement Spa Italia heeft vorig jaar op mij een negatieve indruk achtergelaten... Ik hoorde helaas ook verhalen over de organisatie van het Guinness record met Spiders.....
Ik wil het er dit jaar best wel weer op wagen, maar ben misschien ook een beetje verwend geraakt met evenemten met Ferrari's en dergelijke. Ik vind het tegenwoordig leuker om een ongereestaureerde, roestige Lancia Delta te zien dan een Ferrari.....

Mar heren organisatoren, ga vooral door met organiseren, commentaar leveren is makkelijker dan het truukje nadoen of zelfs verbeteren...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

75atlast

wo jan 11, 2006 13:33

Nou wij gaan dit jaar denk ik voor het eerst heen maar als ik dit allemaal lees weet ik het niet meer zo zeer. Maar weet iemand daar ook een goed hotel of camping in de buurt want de maken we denk ik maar gelijk een weekje weg van. En dan zien we wel als het zover is.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 17:00

zijn genoeg hotels ed in de buurt, ook in het dorpje vlak erbij of in Stavelot, Malmedy.

ik vind het zeker een aanrader en zeker om er een weekje te verblijven, lekker wandelen, belgische friet....biertjes, bonbons.

mooie wandeling is daar in de buurt langs de Trou Maret !
156

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 11, 2006 18:21

@75atlast: Als je voor het eerst gaat kan ik je haast garanderen dat je het naar je zin zal hebben, velen van ons zijn echter al redelijk verwend...;) Het probleem afgelopen jaar was dat er op het circuit gereden mocht worden, toch 'Het' circuit, maar dat de teleurstelling groot was omdat de pacecars besloten hadden om ca 50km/h te gaan rijden, wat met een grote stoet auto's neerkomt op een rondje Spa met gemiddeld 30km/h.

Ik mag, niet geheel onbevoorrecht, een goede tip voor een camping geven: Camping Spa D'Or in Sart les Spa, op 10 minuutjes rijden van het circuit. Er zijn ook luxe stacaravans te huur.
Website: Camping Spa D'Or, en zeg dat je via mij, Serge, aan hun adres gekomen bent..
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 11, 2006 18:29

Ik was er vorig jaar, leuk en gezellig evenement, wel een beetje chaotisch maar dat is denk juist de charme ervan ;) Bij lekker weer een aanrader!

Ik had overigens de massol achter een pace car te rijden die wel van doorijden hield ('s ochtends) en heb dus de dansende maag ervaring in Eau Rouge gehad (inwendige lancering van ontbijtje ;) ). Maar ik zou het niet weer doen: het risico om veel geld te betalen voor circuitrijden en vervolgens achter een suftut 60kmh te rijden is mij te groot...

Fotootjes: klik hier.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

SPIDERVELOCE1750

za feb 18, 2006 20:22

Voor wie het nog niet gezien had : Je kan alvast inschrijven en doe je dat voor 15 mei , dan bespaar je een tientje . Ik dacht dat het wel interessant zou zijn zoiets te melden op een Nederlandse site :mrgreen: :wink:

Kristal

Terug naar “Evenementen”