Pagina 3 van 8

Geplaatst: za jan 01, 2005 17:05
door vV
@ Ludovico:

Mijn naam is Walter van Vollenhoven. Ik zit nu al meerdere jaren inderdaad niet meer in het bestuur, mijn laatste race was in 1998. Gerard Baggermans (ook vanaf het begin deelnemer aan de trofeo) rijdt tegenwoordig in mijn auto, weliswaar fors gemodificeerd inmiddels. Hij heeft overigens het gehele afgelopen jaar niet gereden. Toen ik reed was de Alfetta GTV zwart met in eerste instantie groene neus en blokjes, later oranje neus en blokjes.
Inmiddels zijn er zoveel nieuwe rijders ingestroomd dat de oude rijders die mij daadwerkelijk nog kennen of uberhaupt de basis van de klasse kennen en de geschiedenis ervan dun gezaaid.

De kampioenscahppen waarnaar ik refereerde hebben nog plaatsgevonden onder de NAV, in de beginjaren van de trofeo. Sinds er meer internationaal gereden werd zijn de NK`s gestopt, omdat wij niet meer onder de NAV vielen. Deze vermeldingen heb ik overigens niet gedaan ter vergroting van ego, maar ter verduidelijking dat ik weet waar ik het over heb. Dit schijnt bij sommigen niet goed over gekomen te zijn helaas. Zoals Andretti reeds schreef, zodra er vermeldenswaard nieuws is berichten wij weer!

Alloo

Geplaatst: di jan 04, 2005 13:50
door givebuzze
Hier toch een poging tot een positieve bijdrage van " een belg " . Ben hier al een tijdje niet meer geweest ...

Herinner me van het vorig forum dat de vragen rond het reglement en met wat er zou gereden worden nooit echt zijn opgelost ...

Ben wel geinteresseerd, om ofwel als deelnemer, of gewoon als circuit hulp mee te werken aan dit project ...

Laat maar weten als je iets concreet hebt

David

Geplaatst: di jan 04, 2005 14:47
door vV
de openstaande vragen met wat er gereden wordt en het regelement zijn zaken die wij niet even uit de mouw schudden. Het bestaande trofeo regelement gebruiken is om meerdere redenen geen optie. Met wat voor auto`s: ga er voorlopig maar vanuit dat elke alfa mag meedoen, met als laatst geproduceerde de 33 en 75.

Er wordt aan gewerkt, en we boeken naar het nu schijnt aardig vooruitgang in de contacten voor races.

Geplaatst: di jan 04, 2005 15:10
door Dottore M
ga er voorlopig maar vanuit dat elke alfa mag meedoen, met als laatst geproduceerde de 33 en 75
Cool ! Had nl. niet zo effe een 105-serie die het circuit op mag... De 75 kan best zonder interieur !

Toch ?

Geplaatst: di jan 04, 2005 15:22
door vV
:thumbs: Zonder interieur no problemo!
Wij willen wel:

Nette auto`s (dus de oude schades wel graag even glad poetsen!)
Veilige auto`s!! Dus goed studeren op FIA veiligheidsregels, kooien , stoelen etc.
Bestaande rolkooien moeten voorzien zijn van een FIA certificaat en mogen niet gewijzigd worden!

Voor vragen over wat wel of niet kan mbt veiligheid, of eventueel tzt laten beoordelen van auto`s zijn wij altijd bereid e.e.a. te bekijken. Bij voldoende opkomst wellicht tzt een meeting organiseren als voorkeuring.

Voor kleinere zaken mailen.

Geplaatst: di jan 04, 2005 19:03
door givebuzze
@vV

mijn berichtje was niet bedoeld als kritiek of zo, is gewoon dat ik een juul heb die eventueel kan dienen als racer, maar vooraleer ik investeer in FIA gekeurde veiligheidsvoorzieningen etc, ik zeker wens te zijn dat het nuttig is wat ik doe...

Past mijn auto niet in de klasse, dan geen erg, wil ik nog steeds een steentje bijdragen ...

Geplaatst: di jan 04, 2005 19:13
door Rees Cees
ik bemoei me er nu ook maar eens mee.

ik denk dat vV (niet van Vessem) een leuk plan heeft. laten we hem steunen in zijn idee.
volgens mij is het precies waar heel wat alfa racers op zitten te wachten.

geen hoog niveau (maar net hoeveel je te besteden hebt)
geschikt voor beginners en hobby rijders
dichter bij huis
geen halve of soms hele week van huis

het lijkt me dus dat er eenvoudige veiligheidsregels moeten komen (normale FIA eisen) dit is niet om rijders te pesten en geld af te nemen maar voor de VEILIGHEID van rijder en MEDErijders en baanpersoneel.

DUS GEEF JE OP BIJ vV

2005 wordt TUTI ROMEO

Geplaatst: di jan 04, 2005 20:11
door gtv 105.21
veep

het is dus wel je bedoelling om het oppoten tezetten.

en weet je dat zeker van dat ego :lol:

ik hoop dat je het voor elkaar krijgt

:twisted:

Geplaatst: di jan 04, 2005 20:20
door vV
natuurlijk wordt dit op poten gezet. Alleen of het succesvol zal zijn hangt niet van de initiatiefnemers af maar uiteindelijk van de deelnemers!

Tja en mijn ego... 8)

Geplaatst: di jan 04, 2005 21:58
door Dottore M
Hoe zit dat met dat FIA verhaal; is dat een keuring die gedaan zal worden, moet het geinstalleerd worden (in het geval van een kooi) of wordt je gewoon geacht je kooi zus en zo te lassen... en hetzelfde voor de stoelen.. :?:

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:07
door Indaco
goeie vraag, sowieso waar haal je die voorschriften vandaan ? en aan welke moet je houden e.d. ?

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:27
door TurboMarc
Als je wilt racen heb je een racelicentie nodig van de KNAF.
Zij brengen elk jaar een autosport jaarboek uit, met alle regelementen en updates.
Wellicht is hij zelfs als PDF te downloaden van hun site?
Gedeeltes uit het boek zijn ook leerstof voor het theorie examen voor racelicentie.

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:30
door Indaco
ok, ga ff zoeken.

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:36
door TurboMarc
Op deze link kan je alles vinden, het is alleen niet zo overzichtelijk. Je moet dus meerdere pdfs downloaden

http://www.knaf.nl/V3a/html/modules.php?name=Downloads

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:44
door Indaco
thanx :thumbs: